کد خبر: 251202154343
روزنامهسلامت و رفاه

سازمان جهانی بهداشت طرح «سلامت خانواده» را به نام ایران ثبت کرد

سازمان جهانی بهداشت، «برنامه سلامت خانواده» را ابتکار جمهوری اسلامی ایران دانست و بر اساس اعلام مسئول منطقه‌ اروپای سازمان بهداشت جهانی، این برنامه را به نام ایران ثبت کرد.

به گزارش عصراقتصاد، بهرام عین‌الهی که در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان حضور یافته است، به ارائه دستاوردهای بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی ایران در این اجلاس پرداخت که مورد توجه مسئولان سازمان جهانی بهداشت و کشورهای عضو این سازمان قرار گرفت.

عین‌اللهی همچنین در هفتمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو اجلاس شانگهای در خصوص دسترسی به آب سالم و مراقبت‌های بهداشتی به ایراد سخنرانی پرداخت.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی در حاشیه این اجلاس با بیان این که کشورمان در حوزه مراقبت‌های بهداشتی دستاوردهای متعدد و متنوعی داشته است، افزود: این دستاوردها مورد توجه کشورهای عضو شانگهای قرار گرفته و این کشورها خواستار همکاری‌های دانشگاهی و همچنین همکاری در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی با جمهوری اسلامی ایران هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: روند دسترسی مردم در ایران به آب آشامیدنی سالم بسیار افزاینده بوده و طرح سلامت خانواده ، محور اساسی در سلامت جامعه در نظر گرفته شده است.

تقدیر مدیر سازمان جهانی بهداشت از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در ایران

عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه هفتمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قزاقستان با دکتر هانس هنری کلگ، مدیر منطقه اروپا سازمان جهانی بهداشت دیدار و گفتگو کرد.

هانس هنری کلگ، مدیر منطقه اروپا سازمان جهانی بهداشت در این دیدار با تقدیر از اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در جمهوری اسلامی ایران، این طرح را ابتکار وزارت بهداشت، درمان و اموزش پژشکی کشورمان دانست.

مدیر منطقه اروپا سازمان جهانی بهداشت ضمن ارزشمند خواندن برنامه ملی سلامت خانواده در ایران، خواستار همکاری بین منطقه ای سازمان جهانی بهداشت و اشتراک تجارب موفق بین کشورهای عضو این دو منطقه شد.

بهرام عین اللهی نیز در این دیدار با اشاره به اجرای برنامه ملی سلامت خانواده، گفت: در حال اجرای دقیق این برنامه هستیم و تسهیلات خوبی برای آن در نظر گرفته ایم.

وی اساس و محور این طرح را خانواده دانست و گفت: برخلاف بسیاری از جوامع که نهاد خانواده کارکرد اصلی خود را از دست داده، در کشور ما، خانواده کانون اصلی تربیت، جامعه پذیری و تامین و ارتقای سلامت است.

وزیر بهداشت با تاکید بر تقدم بهداشت بر درمان، ابراز امیدواری کرد که مدل اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در ایران بتواند الگویی برای سایر کشورها باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا