کد خبر: 14040036107
روزنامهعصر انقراض (طنز)

کرونا مرد از بس که جان ندارد (طنز)

راضیه حسینی

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش: «بازگشایی مدارس تاثیری در افزایش کرونا ندارد.»

در واقع افزایش کرونا آن‌طوری که ما فکر می‌کنیم، اتفاق نمی‌افتد. مثلاً کشورهای اروپایی تا دیدند کرونای دلتا به طرز عجیب وغریبی در حال پخش شدن است، تصمیم گرفتند تزریق واکسن را سریع‌تر انجام دهند. ولی ما اعلام می‌کنیم مدارس هم باز شود، کرونا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. تفاوت استراتژی را ببینید. آنها می‌ترسند، پس کرونا بیشتر به‌شان حمله می‌کند، ما محل سمور هم بهش نمی‌گذاریم، خودش ضایع می‌شود و می‌رود. حالا درست است که نمی‌رود، ولی ما خیال‌مان راحت است که بهش رو ندادیم.

اصلاً آن‌قدر نوع جدید به این و آن منتقل کند تا انتقال‌دانش پر شود. ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم. ملتی هستیم که چندین ساعت خاموشی بی‌برنامه و گرفتاری بی‌آبی را تحمل می‌کنیم و تازه خبر می‌رسد که: « امروز به علت گرمای هوا احتمالا مصرف برق از ۶۶ هزار مگاوات عبور خواهد کرد. از مشترکان به علت خاموشی‌‌‌‌‎های خارج از برنامه عذرخواهی می‌کنم. در صورتی که رله‌‌‌‌‎های فرکانسی به درستی عمل نکنند، شاهد خاموشی گسترده‌‌‌‌‎ای در کشور خواهیم بود.»

کرونا فکر کرده ما هم عین خارجی‌ها سوسول هستیم؛تومنی صنار با آنها توفیر داریم. ما ملت گیرکرده در دست‌شویی بدون آب و برق هستیم. مردمی که هر لحظه باید نگران رفتن برق و آب باشند دیگر وقتی برای دلواپسی بابت کرونا و واکسن و این چیزها ندارند.

به نظر ما آقای حاجی میرزایی کاملاً درست گفته است. نه‌تنها بازگشایی مدارس تأثیری بر افزایش کرونا ندارد، بلکه بازگشایی دانشگاه‌ها، صف‌های طولانی سالمندان برای تزریق دز دوم واکسن و قحطی واکسن هم هیچ تأثیری بر این ویروس ندارد. در واقع کرونا این‌قدر در ایران اضافه‌کاری می‌کند که دیگر جان ندارد بیشتر از این کار کند و همین حالا هم با تمام توان درحال تأثیرگذاری است. مطمئنم سرآخر خودش کم‌ می‌آورد و در حالی ‌که مسئولان ما واکسن دویست و بیست و دوم را رونمایی کرده و قول تزریق واکسن را از هفته دیگر به مردم داده‌ند، آخرین نفس‌هایش را می‌کشد و می‌گوید:«کرونا مرد از بس که جان ندارد.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا