کد خبر: 170701103894
جهانراه و مسکنروزنامه

دورکاری باعث کاهش ۲ میلیارد پوندی درآمد صنعت ریلی بریتانیا

ترجمه: فاطمه پاکزاد

با وجود اینکه تعداد بریتانیایی‌هایی که از شبکه قطار استفاده می‌کنند به سطح قبل از همه‌گیری بازگشته، اما کار از خانه باعث ایجاد حفره ۲ میلیارد پوندی در امور مالی صنعت ریلی بریتانیا شده است.

مقامات ارشد صنعت گفتند که علیرغم اعتصابات مداوم، ۹۷ درصد از مسافران در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به ریل بازگشته اند. اما آنها در ساعات اوج بار کمتر و کمتر سفر می کنند.

یکی از مدیران ارشد گفت: «ما تقریباً به طور کامل بازار را پس گرفته ایم. مسافرانی که قبل از کووید از راه آهن استفاده می کردند، اکنون دوباره از راه آهن استفاده می کنند. اما آنها آنقدر از آن استفاده نمی کنند. و سفرهایی که آنها انجام می دهند درآمد کمتری برای راه آهن ایجاد می کند.»

منابع افزودند که افزایش کار ترکیبی – با تمایل روزافزون مسافران برای رفتن به دفتر فقط در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه – و همچنین کاهش شدید سفرهای تجاری ریلی باعث کاهش درآمد کرایه‌ها می‌شود.

به عنوان مثال، استفاده از ریل در ساعات اوج صبح جمعه به طور سرسختانه در ۵۰ درصد سطوح قبل از همه گیری باقی می ماند. اما جمعه که شامل سفرهای غیر پیک می‌شود، شلوغ‌ترین روز هفته است، به این معنی که تعداد زیادی از مردم با کرایه‌های کمتر از پیک سفر می‌کنند.

مشخص است که اندرو هینز، مدیر اجرایی شبکه ریل، در هفته‌های قبل از کنفرانس حزب محافظه‌کار به رهبران صنعت اطلاع داده بود که تغییر در عادات کاری، حفره‌ای ۲ میلیارد پوندی را در بودجه‌های سالانه صنعت ریلی ایجاد کرده است.

این کمبود در حالی رخ می دهد که شبکه ریلی، خود را آماده می کند تا در اواخر این هفته تغییراتی در شیوه های کاری ایجاد کند.

تغییرات شامل استفاده بیشتر از فناوری و تغییر فهرست‌ها به‌گونه‌ای است که کارکنان بتوانند به‌جای واحدهای تجاری خاص، به‌طور گسترده‌تر در سراسر کسب‌وکار کار کنند.

این تغییرات برای مبارزه با سال‌ها مقاومت اتحادیه طراحی شده‌اند، به این معنی که کارهای ساده‌ای مانند «تعویض پریز برق» می‌تواند یک تیم ۹ نفره از کارگران را ببرد و کارکنان حق دارند ۱۲ دقیقه «زمان پیاده‌روی» برای یک دقیقه پیاده‌روی تا محل کار داشته باشند.

این اولین باری خواهد بود که شبکه ریل از مشاوره حقوقی برای اعمال تغییرات در شیوه های کاری استفاده می کند تا اینکه از قبل درخواست امضای اتحادیه کند.

یکی از منابع صنعتی گفت: « شبکه ریلی کاری را انجام داده که فکر می‌کردند هرگز انجام نمی‌دهند، یعنی اعمال [تغییرات] بدون اتحادیه‌ها. آنها [اتحادیه‌ها] یا از آن به عنوان اهرمی برای مذاکره مجدد در مورد پرداخت استفاده خواهند کرد، که کاری معقول است، یا ممکن است تلاش کنند و اقدام را تشدید کنند.»

آخرین دور اقدام صنعتی روز شنبه با خروج اعضای RMT از ۱۵ اپراتور قطار و شبکه ریلی انجام شد.

اتحادیه TSSA که نماینده کارکنان دفتر فروش بلیط ایستگاه است نیز اعتصاب کرد و سرویس‌های Avanti West Coast، C2c و Transpennine Express را مورد اعتصاب قرار داد.

این اقدام صنعتی به این معنی بود که از هر پنج سرویس فقط یک سرویس قادر به کار بود.

دولت حدود ۱۶ میلیارد پوند برای حمایت از راه‌آهن در طول همه‌گیری (کرونا)، معادل حدود ۶۰۰ پوند برای هر خانوار هزینه کرد، زیرا درآمد کرایه‌ها به دلیل قرنطینه کاهش یافت.

با این حال، در بحبوحه رقابت فزاینده برای پول نقد برای سایر خدمات، وزرا به طور فزاینده ای نسبت به مبلغی که به این بخش می پردازند، محتاط هستند.

افزایش خرید آنلاین همچنین نحوه استفاده مردم از قطار را تغییر می‌دهد و دولت سال گذشته اذعان کرد که این بخش با «تغییر ساختاری عمیق در بازارهای کلیدی مسافربری خود» مواجه است.

حمل و نقل Focus، سازمان نظارت بر مصرف کنندگان، هشدار داده است که حمل و نقل عمومی باید «بسیار سخت کار کند تا بازار خود را به دست آورد»، در میان نگرانی های مداوم در مورد وقت شناسی، سطح خدمات و ازدحام بیش از حد.

آن ماری ترولیان، وزیر حمل‌ونقل جدید در زمان نخست‌وزیر لیز تراس، از سخنرانی خود در کنفرانس حزب محافظه‌کار در هفته گذشته استفاده کرد و گفت که می‌خواهد صنعت ریلی را متحول کند تا آن را برای ۱۰۰ سال آینده پایدار کند.

وی افزود: آخرین چیزی که کشور ما در حال حاضر به آن نیاز دارد، اختلافات صنعتی زیانبارتر است.

منبع: روزنامه تلگراف

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا