کد خبر: 260701105046
انرژیجهانروزنامه

اروپا تحت تاثیر شوک بی سابقه انرژی

ترجمه: سلیم حیدری

رئیس یک اندیشکده انرژی ایتالیایی از خانواده‌ها می‌خواهد که از هیزم، پالت‌ها و پمپ‌های حرارتی همزمان با افزایش سرسام‌آور قیمت گاز استفاده کنند.

به گفته داویده تابارلی، رئیس پژوهشکده ایتالیایی انرژی نومیسما، ایتالیا همراه با بقیه اروپا در حال تجربه یک شوک انرژی بی‌سابقه است. زیرا قیمت برق تقریباً دو برابر شده است.

تابارلی در مصاحبه ای با روزنامه la Repubblica گفت: “قیمت گاز ۰.۷-۰.۸ یورو در هر متر مکعب بود، اما تا ابتدای سال به ۱.۳۷ یورو افزایش یافت.”

این تحلیلگر گفت: “اکنون، در ماه اکتبر (مهر)، قیمت گاز از مرز ۲.۳ یورو عبور کرده است: اروپا و ایتالیا در حال تجربه یک شوک انرژی در مقیاس بی سابقه هستند.”

تابارلی همچنین گفت که ایتالیایی‌ها باید در سردترین ماه های زمستان برای جیره بندی آماده باشند. وی همچنین از خانوارها خواست تا از راه‌های جایگزین گرمایش مانند هیزم و پالت استفاده کنند، اگرچه او افزود که قیمت آن‌ها نیز افزایش یافته است.

طبرلی با تاکید بر اینکه فصل سرمای پیش رو چالش برانگیز خواهد بود، گفت: “برای زمستان امسال و شاید برای زمستان آینده هم یک ژنراتور بخرید.”

در اوایل ماه جاری، این تحلیلگر گفته بود که مقامات ایتالیایی مجبور خواهند شد در صورت کمبود کامل تامین انرژی از روسیه، طرحی برای جیره بندی گاز اتخاذ کنند. طبرلی افزود که جایگزینی حجم زیادی از گازی که قبلاً از روسیه دریافت می شد، حداقل دو یا سه سال طول می کشد.

بحران انرژی در منطقه در اوایل ژوئیه و پس از اولین اختلال در عرضه گاز روسیه به تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا به شدت تشدید شد.

این کاهش ها به دنبال مشکلاتی در تعمیر و نگهداری توربین های خط لوله نورد استریم به دلیل تحریم های اعمال شده علیه روسیه بود.

هفته گذشته، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که رونق این اتحادیه بر اساس منابع انرژی ارزان روسیه بوده است.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا مبالغ هنگفتی را برای گاز به آمریکا می پردازد و در نتیجه اقتصاد کشورهای خود را از رقابت پذیری محروم می کند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا