کد خبر: 260701105065
جهانروزنامه

ورشکستگی بیش از ۳۰۰۰ شرکت ژاپنی طی شش ماه

ترجمه: سلیم حیدری

بیش از ۳۰۰۰ شرکت از ماه آوریل تا سپتامبر (فروردین تا شهریور) ورشکست شدند، زیرا کسب و کارها نتوانستند بدهی‌های مربوط به کووید را پرداخت کنند.

کیودو نیوز روز یکشنبه با استناد به نظرسنجی توکیو شوکو گزارش داد، تعداد ورشکستگی‌های شرکت‌ها در ژاپن از ماه‌های آوریل تا سپتامبر با ۶.۹ درصد افزایش سالانه به ۳۱۴۱ مورد رسید که اولین افزایش در سه سال اخیر بود.

شرکت تحقیقات اعتباری گفت که این افزایش از چالش‌هایی ناشی می‌شود که کسب‌وکارهای ژاپنی در بازپرداخت کمک‌های مالی دولت (که در پاسخ به همه‌گیری دریافت کرده بودند)، مواجه شدند.

مطالب پیشنهادی

تحلیلگران افزودند که موارد ورشکستگی از ماه اوت (مرداد) به دلیل قیمت بالای مواد خام ناشی از کاهش ارزش ین در برابر دلار آمریکا و سایر ارزهای اصلی افزایش یافته است.

این نظرسنجی نشان داد که تنها در ماه سپتامبر (شهریور)، تعداد ورشکستگی ها در ژاپن با ۱۸.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۵۹۹ مورد رسیده است.

کل بدهی‌های باقی مانده توسط شرکت های ورشکسته سه برابر افزایش یافت و به ۱.۷۴ تریلیون ین (۱۱.۷۰ میلیارد دلار) در دوره شش ماهه رسید. یکی از مشارکت‌کنندگان مهم در ایجاد این رقم ورشکستگی، مارلی هولدینگ، تولیدکننده قطعات خودرو پیشرو بود که در ماه ژوئن (تیر) بر اساس قانون توانبخشی مدنی ژاپن درخواست حمایت از ورشکستگی داد.

بخش حمل و نقل ۱۶۲ مورد ورشکستگی را به ثبت رساند که ۴۲.۱ درصد افزایش داشت و اولین افزایش در سه سال اخیر بود.

این افزایش به دلیل افزایش شدید قیمت سوخت بود. در همین حال، بخش املاک و مستغلات با ۵.۴ درصد کاهش، ۱۰۴ مورد را ثبت کرد که پایین ترین رقم در ۳۰ سال گذشته است.

بخش خدمات در مجموع شاهد ۲۱۵ ورشکستگی بود که بالاترین میزان در میان صنایع مختلف و برای هشتمین ماه متوالی بود.

این در حالیست که سریع ترین رشد در تعداد پرونده ها در ساخت و ساز ثبت شد که نسبت به سال قبل ۲۹.۸ درصد افزایش یافت.

تفکیک منطقه ای نشان می دهد که ۲۹ استان، از جمله هوکایدو و کیوتو، شاهد افزایش تعداد ورشکستگی ها بودند.

در حالی که ۱۶ استان، از جمله اوزاکا و هیروشیما، کاهش را ثبت کردند. دو استان، شیزوئوکا و ناکازاکی، ارقام ثابتی را منتشر کردند.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا