کد خبر: 210901112461
جهانروزنامه

قانون حمایت از صنایع در آمریکا

«جان کری» فرستاده ویژه آمریکا  به اروپا در مورد قانون حمایت از صنایع آمریکا در چارچوب مبارزه با تغییرات اقلیمی به اروپائیان اطمینان داد آمریکا آماده است تا بر این قانون تبصره هایی بزند تا از نگرانی های آنان کاسته شود.

چندین ماه است اتحادیه اروپا نگران تضعیف صنایع خود به دلیل اجرای این قانون است که جوبایدن با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد دلارآنرا در تابستان گذشته به تصویب رسانده است. اروپا نگران است تا بدین ترتیب فعالان اقتصادی در صنایع اروپا برای استفاده از این حمایت های صنعتی به سمت آمریکا کوچ کنند.

«جان کری» در مصاحبه با «بی بی سی» گفت: «من فکر نمی کنم این قانون کمرنگ شود اما مطمئن هستم رئیس جمهورآماده است جوانب گوناگون این قانون را بدون پیش داوری بررسی و تصمیم هایی منصفانه در این خصوص در جایگاه های مناسب اتخاذ کند.»

اتحادیه اروپا بشدت نگران اثرات اجرای این قانون ازسوی آمریکاست که ت به منظور مبارزه با اثرات گرمایش اقلیمی به تصویب رسید.

از دیگر مصوبات این قانون حمایت از صنایع پاک در بخشهای تولید خودروهای برقی و انرژی های تجدید پذیراست که در خاک آمریکا مستقر هستند.این موضوع از نگرانیهای اصلی اروپائیان است.

زیرا از مهاجرت صنایع اروپایی به آمریکا برای بهره مندی از این امکانات در هراسند. این موضوع اصلی ترین مورد در مذاکرات مکرون و بایدن در سفراخیرش به واشنگتن بوده است.

از دیگر موضوعات مطرح شده  از سوی جان کری در ملاقات با اروپائیان ماجرای بحث بر انگیز صدور مجوز افتتاح یک معدن زیرزمینی ذغال سنگ درمنطقه «کومبری» واقع در شمال غرب انگلستان بود.

این اولین طرح افتتاح این قبیل معادن طی سی سال گذشته در انگلستان است.

«جان کری» دراین خصوص نیز به بی بی سی گفت:« این موضوع در اولین برخورد با انتقاد مردم مواجه خواهد شد. زیرا اکثریت مردم بهرحال با استفاده از ذغال سنگ تحت هرشرایطی مخالفند.

«والری رابولت» نماینده حزب سوسیالیست در مجلس نمایندگان فرانسه نیز با انتقاد از افتتاح این معدن در انگلستان گفت: «اگر بخواهم قبل از آنکه بر این موضوع تفسیری بکنم با نگاه درک آن سخن گویم درمورد وجهه بین المللی این کار هشدار خواهم داد.

این یک حرکت منافقانه است که در تمام دنیا تبلیغ کنید بگذارید ذغال سنگ هایتان زیر زمین بمانند اما خودتان خبراستفاده از ذخایر زیرزمینی ذغال سنگتان را منتشر کنید.»

منبع: روزنامه تریبیون

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا