کد خبر: 270901113239
روزنامهعصر انقراض (طنز)

هوا هوای زاد و ولد است (طنز)

بانکی پور، نماینده مجلس: «باید کاری کنیم دهه شصتی‌ها باهم ازدواج کنند / اگر دو میلیون نفر دهه شصتی و دهه پنجاهی با هم ازدواج کنند و صاحب دو فرزند شوند عدد قابل توجهی به جمعیت اضافه می‌شود.»

راضیه حسینی

از آن‌جایی که همه مشکلات مملکت برطرف شده، قطار پیشرفت با سرعت سرسام‌آوری در حال حرکت است و اوضاع به نحو بی‌نظیری به سامان، نماینده محترم به فکر افزایش جمعیت افتاده‌ است.

ما اصلاً خبری با عنوان «نرخ غذا در آبان ۱۴۰۱ ، بی‌سابقه از زمان جنگ جهانی دوم» نداریم. به هیچ وجه رکورددار پرتاب نیزه در کشور ما راننده اسنپ نشده است. این‌ها همه مال کشورهای همسایه است. کشور ما کاملاً آماده زایمان است.

ایشان احتمالاً دیده چرا قطاری با این همه امکانات و تکنولوژی باید بدون تکمیل ظرفیت برود؟ وقتی هنوز در راهرو، روی سقف و لبه پنجره‌ها جا هست، چرا استفاده نکنیم؟

نماینده محترم یک روز صبح که از خواب بیدار شده، پنجره کوپه وی آی پی خود را باز کرده و به آسمان آبی، پر از پرندگان آوازخوان سلامی کرده و با خودش گفته :«هوا عجیب هوای زاد و ولد است.»

دهه هشتادی‌ها که هنوز بچه‌اند. بزرگ شوند هم به نظر نمی‌رسد بشود در این موارد با آن‌ها صحبت کرد. هفتادی‌ها هم هنوز وقت دارند. می‌رسیم به شصتی‌ها که هر چه خواستیم تا به حال بهشان گفته‌ایم. حالا نوبت دخالت در زاییدن است.

اجازه بدهید خدمت جناب نماینده محترم عرض کنم که شاید باورتان نشود ولی نه‌تنها دهه شصتی‌ها، بلکه دهه بیست، سی و چهلی‌ها هم هر روز در حال زایمانند. باور نمی‌فرمایید؟

برای چند دقیقه از قطار پر سرعت‌تان پیاده شوید و با ما به خیابان بیایید. خواهید دید هر لحظه یک نفر در حال زایمان است.

یکی زیر بار اجاره خانه دچار زایمان زودرس می‌شود و آن یکی زیر فشار گرانی خوراک و پوشاک، دوقلو می‌زاید. بعضی‌ها هم متأسفانه سر زا می‌روند.

اگر صلاح می‌دانید اجازه بدهید قطار پیشرفت فعلاً با همین ظرفیت قله‌های موفقیت را درنوردد تا ببینیم آینده چه خواهد شد. شاید قله بعدی دلار پنجاه هزار تومانی باشد. یا تورم بی‌سابقه از زمان جنگ جهانی اول. بهتر نیست مشغول همین فتح و فتوحات باشید؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا