کد خبر: 231001116525
جهانروزنامه

کشف بزرگترین ذخایر معدنی در سوئد

بنابر اظهارات یک گروه معدنی؛ بزرگترین ذخایر معدنی که تاکنون در اروپا بی‌سابقه بوده درسوئد شناخته شد.

کشف این ذخایر در اروپا از آن جهت اهمیت بسیار دارد که این قاره وارد دورانی شده که نیازمند کشف منابع مستقل معدنی برای تولید باتری خودروهای برقی و تجهیزات توربین های بادی است.

گروه معدنی سوئدی« اِلکَب» اعلام کرد موفق شده در منطقه«کیرونا» در شمال این کشور ذخایر بزرگی ازمعادن به میزان یک میلیون تُن از انواع فلزات کمیاب کشف کند.

این کشف برای اروپا بسیار اهمیت دارد زیرا درشرایط فعلی قاره کهن نیازمند استقلال از چین و رفع نگرانی های خود درزمینه تأمین مواداولیه مورد نیازش است.

این مواداولیه به ویژه در تولید باتری های خودروهای برقی و تجهیزات توربینهای بادی مورد نیاز اروپاست.

«ژان مُستروم» مدیرعامل این گروه معدنی طی بیانیه ای اعلام کرد: «ما توانستیم دراین نقطه از خاک اروپا به ذخایر فراوانی از انواع فلزات کمیاب دستیابیم. اینها ازجمله مواداولیه قطعی مورد نیاز برای تولیدات دوران انتقال سبز محسوب می‌شوند.

بدون داشتن این معادن ما دچار کمبود بحرانی مواداولیه برای تولید خودروهای برقی خواهیم بود.» براساس اولین برآوردها میزان ذخایر انواع اکسیدهای فلزات کمیاب در این معادن بالغ بر یک میلیون تُن است.

مدیرعامل گروه معدنی«اِلکَب» دراین زمینه می‌گوید: «هنوز برآورد دقیقی از میزان ذخایر دردست نیست و تازه درابتدای راه قرار داریم.»

وی همچنین افزود: «ما پیش‌بینی می‌کنیم چندین سال نیاز داریم تا بتوانیم بررسی‌های ضروری را درمورد این ذخایر انجام دهیم و به مرحله بهره‌برداری و سوددهی برسیم.»

وی درپاسخ به سئوالی درمورد تاریخ کلنگ‌زنی این معدن درکنفرانس مطبوعاتی گفت: «این امر به مدت زمان صدور مجوز بهره‌برداری بستگی دارد. تجربه نشان داده در شرایط معمولی این زمان بین ۱۰ تا ۱۵ سال طول می کشد.»

خانم«اِبا بوش» معاون نخست وزیر و وزیراقتصاد و انرژی سوئد نیز دراین خصوص می‌گوید: «خودکفائی و استقلال اتحادیه اروپا در تولید برق از روسیه و چین تنها به‌وجود چنین معادنی بستگی دارد.»

وی این سخنان را درملاقات با هیئتی از کمیسیون اروپا در سوئد بیان کرد.

این کشور ازابتدای سال نو میلادی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده گرفته است.

بروکسل درسال گذشته با هدف مقابله با تغییرات اقلیمی؛ ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را از سال ۲۰۳۵ (۱۴۱۳) دراروپا را به تصویب رسانید.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا