کد خبر: 020302128174
آموزشروزنامه

اعطای نشان عالی دانش به ۱۲ استاد برگزیده

نخستین دوره اعطای نشان عالی دانش همزمان با سالروز تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران، روز ۸ خرداد در سالن علامه امینی دانشگاه تهران با همکاری مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار و به ۱۲ چهره علمی برجسته و دارای مرجعیت علمی نشان اعطا می شود.

نشست خبری نخستین دوره اعطای نشان عالی دانش دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز ۳ خرداد برگزار شد.
رضا پورحسین؛ دبیر نشان عالی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت :بر اساس تصمیم گیری دو دانشگاه جهت کمک به تحقق چشم انداز های ۱۴۰۴ ،تکریم علم به عالم در زمان حیات ،انگیزه سازی دانشجویان این نشان به ۱۲ نفر در ۶ شاخه علمی در حوزه های علوم اجتماعی و رفتاری- علوم انسانی و هنر- کشاورزی و دامپزشکی- فنی و مهندسی- علوم پایه- علوم پزشکی و سلامت اعطا می شود.
وی گفت: شاخص های در نظر گرفته شده برای دریافت کنندگان اعطای نشان عبارتند از: حرکت در مرزهای دانش و فراتر از مرزهای دانش- کمک به گفتمان علمی کشور در جهت تقویت و تمدن نوین اسلامی- کمک به تحقق چشم انداز -۱۴۰۴ کمک به اهداف سند تحول و نقش جامعه علمی کشور- کوشش در جهت معرفی کشور در سطح بین الملل- شبکه سازی در علم و ایجاد انگیزه و هم افزایی در دانشمندان دیگر- جامعه نگری برگزیده و توجه به نیازهای اساسی کشور- شاگرد پروری و توجه به جنبه های فرهنگی و تربیتی دانشجو- ایجاد توسعه و بستر کارآفرینی، نوآوری علمی و فناوری- همکاری و مشارکت موثر با دانشمندان و محققان داخل و خارج از کشور- دارا بودن شخصیت وارسته و متین.
پورحسین افزود: برای انتخاب این ۱۲ نفر، ۱۱ ضابطه کمی طراحی شده است: عضویت هیئت علمی در یکی از دانشگاه های کشور- دارای آثار نوآورانه برجسته علمی پژوهشی و فناوری در سطح ملی و بین المللی در مرزهای دانش- دارای آثار نوآورانه علمی پژوهشی و فناوری در سطح بین المللی در مرزهای دانش و ایجاد موج نو –دارا بودن جایزه بزرگ بین المللی در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری در رشته تخصصی- داشتن شهرت جهانی و منطقه‌ای در زمینه علمی، پژوهشی و فناوری در رشته تخصصی- دارا بودن آثار علمی فناوری و پژوهشی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی-دارا بودن آثار علمی پژوهشی و فناوری در جهت تحقق اهداف علوم انسانی- تاسیس و هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح ملی و بین المللی -کارآفرینی در سطح ملی -شاگرد پروری و هدایت‌گری علمی ،فناوری و پژوهشی دانشجویان-دارای شخصیت متین و رشد یافته همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران.
وی گفت: نیمی از برگزیدگان از دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران و نیمی دیگر از دانشگاه های صنعتی شریف ،شهید بهشتی، اصفهان و غیره می باشند.
وی اضافه کرد: این نشان یک نشان دولتی نیست بلکه نشان علمی می باشدوهیچ مساله سیاسی در انتخاب استادان برگزیده دخیل نبوده است.
این اساتید بدون چشم داشت مالی تمام توان خود را برای آموزش و پژوهش گذاشته‌اند و وظیفه ماست که از این افراد تقدیر و تشکر کنیم.
مهناز برخورداری-خبرنگار

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا