کد خبر: 230302129823
اقتصادروزنامهعصر انقراض (طنز)

سکوت را غنیمت بدانید

سعیدی، نماینده مجلس: «روزی از همین تریبون مرغ 25 هزار تومانی را نشان ناتوانی دولت وقت می‌دانستیم. چگونه در برابر مرغ 100 هزار تومانی سکوت کردیم؟»

راضیه حسینی

این دیگر بی‌انصافی است. شاید پربیراه نباشد اگر مسئولان و نمایندگان در این دولت را  جزو خوش‌صحبت‌ترین‌ها، از ابتدا تا به حال، بدانیم. چطور می‌توانید به مسئولانی که صبح تا شب در تلاشند تا در هر زمینه‌ای، حرفی بزنند، بگویید ساکت؟ اصلاً این وصله‌ها به آن‌ها نمی‌چسبد.

لطفاً کمی منصفانه برخورد کنید. فقط کافی است نگاهی به صحبت‌های مسئولان در زمینه‌های مختلف گرانی بیندازید تا متوجه شوید که آن‌ها به هیچ وجه از کنار این مسأله راحت نگذشته‌اند.

اتفاقاً انواع و اقسام کارگروه‌ها را تشکیل داده‌اند. صبح تا شب در این زمینه تحقیق و پژوهش انجام داده  و به نتیجه‌های درخشانی رسیده‌اند.

 همواره هم نتایج را با ما به اشتراک گذاشته و  اعلام کرده‌اند: «اگر ما نبودیم الان باید گران‌تر می‌خریدید.» نتیجه‌ی روز و شب تحقیق و تفحص درباره‌ی گرانی فقط همین یک جمله است و بس.

در زمینه‌ی مرغ هم دقیقاً همین ‌طور است. اگر مسئولان نبودند احتمالاً الان باید مرغ دویست هزار تومانی می‌خریدیم. این موضوع آن‌قدر واضح و مشخص است که اصلاً نیازی به توضیح وجود ندارد.

معلوم است که مسئولان عزیز، در حال تلاش برای رفاه حال مردمند و در این راه مدام قیمت‌ها را از آن چیزی که قرار بود بشود، کمتر نگه می‌دارند.

درست است که ما نمی‌دانیم سقف قیمتی که ممکن است هر کالایی به خود ببیند چقدر است. درست است که هیچ وقت متوجه نمی‌شویم قیمت مرغ تا کجا می‌توانست پرواز کند، خودرو چقدر دیگر جا برای افزایش داشت و نقطه‌ی انتهای تورم کجاست؟ ولی این را خوب می‌دانیم که اگر مسئولان نبودند، همه چیز از حالت موجود بدتر می‌شد.

روزی از همان تریبونی که نام بردید، خواهید شنید، مرغ صد هزار تومانی نشان توانایی بالای مسئولان در اداره‌ی امور مملکت است. آن وقت با خودتان می‌گویید «گاهی سکوت از همه چیز بهتر است.» ولی متأسفانه دیگر دیر شده و پشیمانی سودی ندارد. به نظرمان بهتر است بعضی سکوت‌‌ها را غنیمت بدانید و از آن استقبال کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا