کد خبر: 161002148233
جامعه و فرهنگروزنامهعصر انقراض (طنز)

با تشکر از قابلمه‌های برادران رحمتی به جز اصغر

راضیه حسینی

رئیس صدا و سیما: «با ابزار فیلم و سریال‌سازی می‌توانیم این منطق را به مردم منتقل کنیم که زوال اسرائیل تزدیک است.»

این ابزار همیشه کارساز بوده است. ما مردم با بعضی از سریال‌های تلویزیونی متوجه شدیم گروه‌های هکری در ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و اصلاً هنوز دست به کیبورد نشده، خود را دستبند زده در زندان می‌بینند. به حدی قدرت سریال‌سازی صدا و سیما بالا بوده که ما هنوز قبول نکرده‌ایم اسنپ فود مثل آب خوردن هک شده و در مورد پمپ بنزین‌ها هم مطمئنیم اشتباهی رخ داده است.

اگر با همین قدرت سراغ نابودی اسرائیل بروید، به زودی شاهد زوال این قدرت خواهیم بود، طوری که اصلاً مردم جهان یادشان نیاید اسرائیل که بود و چه کرد. لطفاً از این قدرت برای نابودی همه‌ی دشمنان استفاده کنید. اگر هر شبکه مسئول نابودی یک دشمن شود، در مدت کمتر از یک سال فقط ما می‌مانیم و چند تا دوست همیشگی.

حتی می‌توانید از این قدرت برای القای دوستی بیشتر این چند کشور هم استفاده کنید. فیلم‌ها و سریال‌هایی بسازید که تاریخ جدیدی از گذشته را بازگو می‌کنند. از رفاقت و برابری و برادری بگویید. درباره‌ی ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی بسازید.

برای مشکلات داخلی اصلاً لازم نیست زیاد هزینه کنید، در حد چند تایی مستند و گفتگوی خبری کافی است. فقط می‌ماند القای چند مفهوم ساده به مردم، از قبیل گرسنگی، بی‌پولی و تورم. آن را هم می‌توانید در قالب چند برنامه‌ی آشپزی وارد مغز مردم کنید. سرآشپز قابلمه‌ی خالی را روی شعله می‌گذارد و در کنارش می‌نشیند، چشمان خود را می‌بندد و تصور می‌کند که الان بوی آبگوشت در کل خانه پیچیده است. سفره‌ای پهن شده و همه دور آن نشسته‌اند.

یکی گوشت کوبیده درست می‌کند و آن یکی نان بربری‌ها را در آب گوشت غرق می‌کند. همه مشغول خوردن هستند و لذت می‌برند. بعد از چند دقیقه چشمان خود را باز می‌کند و می‌ببیند که در کمال تعجب، مغز فرمان سیر شدن داده است و دیگر نیازی به پخت هیچ غذایی نیست.

با این اوصاف مشکل گرانی انواع مواد غذایی و تورم، تا حد بسیار زیادی حل خواهد شد. البته باید توجه داشت که نباید از حضور پر رنگ قابلمه‌های «برادران رحمتی به جز اصغر» غافل بود و حتماً برای تشکر در انتهای برنامه از آن‌ها نام برده خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا