کد خبر: 091102150516
روزنامهعصر انقراض (طنز)

مردم غیر عادی و مسئولان عادی

عنابستانی، نماینده مجلس: «خودرو گرفتن نمایندگان مجلس، موضوعی عادی است.»

راضیه حسینی

مثل چند برابر شدن بودجه‌ صدا و سیما که از خودرو گرفتن نمایندگان هم عادی‌تر است. تنها اتفاق غیر عادی در کشور ما، درخواست‌های عجیب و غریب مردم است.

مثلاً توقع دارند میزان حقوق‌شان با تورم تناسب داشته باشد، بتوانند بدون دردسر، یک خودروی معمولی بخرند، هر ماه نگران اجاره خانه نباشند و برای خرید خانه لازم نباشد صد و پنجاه سال صبر کنند. اگر خواستند از بانک وام بگیرند مجبور نشوند پنج ضامن معتبر از پنج قاره‌ی جهان پیدا کنند و پر مگس جنگل‌های آفریقای جنوبی را ضمیمه‌ی درخواست کنند.

این‌ها همه موضوعات کاملاً غیر عادی است که مردم متوهمانه فکر می‌کنند خیلی عادی است. مردم حتی از این‌ها هم فراتر رفته و فکر می‌کنند توانایی خرید ماهیانه‌ی گوشت، یا حتی دو، سه ماه یک بار، هم عادی است. توانایی خرید مرغ، میوه و لبنیات را هم عادی می‌دانند. مردم اصلاً درک درستی از زندگی ندارند و هنوز متوجه نشدند این‌ها همه مسائل غیر عادی زندگی‌اند.

اتفاقاً یخچال و فریزر خالی، در حدی که وقتی درش را باز می‌کنید انگار وارد مناطق سردسیر و خالی از سکنه شده‌اید، کاملاً عادی است. نداشتن اجاره خانه و پول پیش، عادی است. از صبح تا شب دویدن و چندین شغل داشتن و باز هم دیدن جیب خالی عادی است. مثل خودرو داشتن نمایندگان و بودجه‌ی کلان صدا و سیمایی که هر روز کلی موضوع غیر عادی را تبلیغ می‌کند. هر روز یخچال‌های پر از گوشت و مرغ، کیک و شیرینی و میوه را تبلیغ می‌کند. هر روز انواع غذاسازهای جذاب برای درست کردن خوراک متنوع را تبلیغ می‌کند.

کاش مسئولان لیستی از موضوعات کاملاً عادی و غیر عادی را منتشر می‌کردند تا ما هم متوجه شویم. مثلاً شاید عبور نمایندگان با خودورهایی که گرفتند از خط ویژه خیلی خیلی عادی باشد، و شاید حتی سیلی زدن به صورت یک سرباز از این هم عادی‌تر باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا