کد خبر: 180403165544
روزنامهسیاست

اصلاح طلبان و امتحانی دیگر….

دکتر حمزه رضایی

انتخابات ریاست جمهوری با تمام کش و قوس ها، حواشی گوناگون و بده بستان های سیاسی آن به پایان رسید و اینک عصر، عصر مطالبه گری است و حل مشکلات و معضلات مردم.

عصر پایان وعده ها، حرف و شعار و عصر عمل کردن ها و تحقق بخشیدن ها به خواسته ها و مطالبات انباشته شده!

عصر پایبندی به آن پیمان ها و قرار و مدار هایی که مردم در این سال های دور و دراز فقط بر روی کاغذ و بر روی صفحات تلویزیون، انهم از دهان مقامات و مسئولان شنیدند ولی در عمل و در حیطه پایبندی به آن پیمان ها و قول و قرار ها نه مردم چیزی دیدند و نه هم چیزی شنیدند.

مردم علیرغم بد قولی ها و بی وفایی ها و بدعهدی های فراوانی که در طول این سالها از هر دو طیف اصول گرا و اصلاح طلب و در عرصه های مختلف زندگی تجربه کرده و با جان و دل آن را لمس کرده بودند، یک بار دیگر دل به دریا زدند و به امید تحقق آرزوهای خفته و حل مشکلات و معضلات اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی موجود، آستینها را بالا زدند و یک بار دیگر به میدان آمدند و به اصلاح طلبان اعتماد کردند و آنها را به بوته ازمایش گذاشتند.

اصلاح طلبانی که قبلاً شانس و اقبال خود را امتحان کرده بودند و از این آوردگاه، هیچ طرفی نبسته و نتوانسته بودند آنطور که باید و شاید به قول و قرارهای خود نسبت به مردم و اجرای نقشه های آرمانی خود جامه عمل بپوشانند.

باید پیوسته قدردان این مردم بود که با وجود آگاهی از این موضوع که آزموده را دیگر آزمودن خطاست و امتحان پس داده را دگر بار امتحان کردن رسم عاقلان نباشد، باز هم به این جماعت اعتماد نموده و اختیار جامعه و کشور و سرنوشت خود را به آنها سپردند…!!

به ضرس قاطع این آخرین اعتماد و واپسین اطمینانی است که مردم به این امتحان پس داده خواهند داشت و یقیناً خود دست اندرکاران و قافله سالاران این گروه سیاسی بیش از هر جریانی به این موضوع اذعان دارند و میدانند که این آخرین برگ برنده ای است که این بار توسط مردی نیک نفس و مردم دار به نام پزشکیان و به نمایندگی از این طیف سیاسی، در این کارزار پیچیده رو می شود تا که شاید آن اندک کور سوی امیدی که در دل مردمی رنج دیده و بی پناه در حال سوسو زدن است، جانی دو باره گیرد و شعله های آن شمع نیمه مرده ای را که نفسش به شماره افتاده است، دگر بار قوتی دگر یابد.

اکنون زمان عمل به ان وعده وعیدهایی است که در طول چهل و چند سال روی هم تلنبار شده و به آنها جامه عمل پوشانده نشده است و در این وادی اما و اگر و کاشکی محلی از اعراب ندارند.

جناب پزشکیان است و جامعه ای که تشنه وفای به عهد است و حل و فصل گرانی و تحریم و تورم و فساد و بی اخلاقی و بی مدیریتی و تبعیض و بی عدالتی انهم در سطوح مختلف و رسیدن جامعه به یک رفاه نسبی که درآن با مافیا و فساد با قاطعیت برخورد می شود؛ تعامل و دوستی با دنیا روند توسعه را شتاب می دهد و…

امید که این بار امید رای دهندگانی که با جان و دل، و به سودای رسیدن به خواسته های برحقی که سالها در انتظار آن بودند، به میدان آمده اند، به یاس تبدیل نگردد.

یقیناً رئیس جمهور جدید راهی دشوار، مخاطره آمیز و پر سنگلاخی را پیش رو دارد که پیمودن آن عزمی راسخ، همتی بلند و پشتوانه ای مردمی را می طلبد.

در ره منزل لیلی که خطرهاست در آن
شرط اول قدم آن است که مجنون باشی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا