کد خبر: 190403165715
روزنامهعصر انقراض (طنز)

پشۀ آئدس باعث انقراض دایناسورها شد

کاسبی با تب دنگی/ روغن دفع پشه ۱۷۸ هزار تومان!

راضیه حسینی

این تازه شروع ماجراست. هنوز مانده تا به ترکیب برندۀ عنبر نسا و روغن بنفشه برسیم. ازاین‌پس انواع تجویزها برای دورماندن از نیش پشه در سایت‌های فروش، کانال‌های تلگرامی و اینستاگرام خواهید دید.

«دیگر نگران نیش بشه نباشید! اگر روزی فقط یک بار کرم ناخن شست پای حلزون قطب شمال را بزنید هیچ پشه‌ای نزدیک شما نخواهد آمد!»

«آیا از نیش پشه رنج می‌برید؟ ما برای شما راهکار ویژه‌ای داریم. دستگاه نویز ساز ایکس وای زد را سفارش دهید. اگر همین امروز این دستگاه را سفارش دهید چهار عدد اشانتیون هم دریافت می‌کنید.»

با اشتیاق مردم به خرید هر کدام از این موارد، قیمت‌ها افزایش می‌یابد و عده‌ای آرزو می‌کنند که پشۀ آئدس هرگز از میان نرود. شاید حتی برخی بر شایعات خطرناک بودن این پشه دامن بزنند.

چه چیز از این بهتر اگر مردم بشنوند که نیش این پشه باعث منقرض شدن نسل دایناسورها بوده است؛ و وقتی یک پشه می‌تواند دایناسور بکشد آدم که برایش کاری ندارد! به‌زودی مقالات، پژوهش‌ها و خبرهای فیک جذابی در این باره خواهید شنید. اخباری که خود پشۀ آئدس پای تلویزیون و بعد از شنیدن آنها، بال‌هایش ریخته و با عصا محل را ترک می‌کند. اصلاً باورش نمی‌شود این همه قدرتمند بوده و خودش خبر نداشته است. دایناسور؟ پشه؟ دلیل منقرض کردن؟

شاید چندی بعد یک استوری اینستاگرام فاش کند که سیمپسون‌ها در قسمتی همین پشۀ آئدس را نشان داده بودند. سیمپسون‌ها درحالی‌که مایعی سبز یشمی رنگ می‌خوردند خود را از شرش در امان نگه می‌داشتند! در استوری بعدی این مایع که عصارۀ جلبک جویده و تف شده توسط ماهی‌ گوشت‌خوار است، به قیمت استثنایی فقط و فقط ۲۵۰ هزار تومان به فروش خواهد رسید!

هر چه فکر می‌کنم موجودی خطرناک‌تر از بشر دو پا پیدا نمی‌کنم. آدمیزاد ثابت کرده است از هر پشه و جانور دیگری می‌تواند آسیب‌زننده‌تر باشد. گرگ‌ها وقتی سیر بشوند شکار نمی‌کنند، زنبورها فقط وقتی احساس خطر کنند نیش می‌زنند، ولی انسان‌ها حتی وقتی سیر باشند، حتی وقتی احساس خطر نکنند هم قادرند آدم بکشند. حالا شما بگویید انسان خطرناک‌تر است یا پشۀ آئدس؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا