کد خبر: 050503167457
اقتصادانرژیتولید و بازرگانیروزنامه

بازگشت شش نیروگاه به مدار

وزیر نیرو گفت که پیش بینی ما اینست که قله مصرف را طی هفته آینده خواهیم زد. از مردم تشکر می کنم که ما را در این مدیریت مصرف یاری می کنند اما عده قلیلی پرمصرف همکاری نمی کنند که تذکر داده ایم و امیدواریم مصارف خودشان را کاهش بدهند.

محرابیان وزیر نیرو درباره جلسه با مدیران توزیع شبکه سراسری برق، گفت: امروز با توجه به پیش بینی گرمایی که برای روزهای آینده داریم، ضرورت داشت جلسه ای با مدیران داشته باشیم. جلسه اول در سطح مدیران ارشد برگزار شد و به زودی جلسه ای با همه مدیران توزیع و برق منطقه ای به صورت برخط خواهیم داشت.

مصرف برق بیشتر از سناریوهای پیش بینی شده است

وی با ابن که متوسط رشد مصرف در سال های گذشته حدود ۴ درصد بوده است، گفت: برای صنعت برق سه سناریوی پیش بینی می شود، سناریوی رشد مصرف سه درصد، رشد مصرف چهار و نیم درصد، رشد مصرف ۶ درصد اما اتفاقی که رخ داده امسال در اثر افزایش شدید مصرف ما تا الان رشد بالای هشت درصد را داشتیم و پیش بینی میکنیم که این رشد به نه درصد هم طی روزهای آینده برسد.

در کنار تولید، چالش توزیع برق هم داریم

وزیر نیرو با بیان این که این مسئله دو چالش تولید برق و توزیع برق را برای ما ایجاد میکند، درباره چالش توزیع برق گفت:بسیاری از نقاط کشور در اثر این افزایش مصرف، خطوط انتقال و شبکه توزیع و فوق توزیع و پست ها اشباع میشود و کار تامین برق را دچار مشکل میکند.

شش نیروگاه تعمیری به مدار اضافه خواهند شد

محرابیان می گفت: با بیان این که لازم بود در این جلسه پیش بینی های لازم برای تولید و انتقال و مدیریت مصرف داشته باشیم، از راه اندازی برخی نیروگاه های تعمیری خبر داد و گفت: ما تا فردا صبح از همه ظرفیت های نیروگاهی مان استفاده میکنیم، حدود شش واحد نیروگاهی بزرگ داشتیم که از مدار خارج شده بود اما امروز صبح دو مورد برگشت و تا فردا مابقی به شبکه برمیگرددو تا فردا صبح همه در شبکه تولید برق خواهند کرد.

افزایش حوادث برقی همزمان با افزایش گرما

وی افزود: علاوه بر این تمام همکاران ما به حالت آماده باش هستند چرا که با افزایش مصرف و گرما، حوادث هم افزایش پیدا میکند

وزیر نیرو ادامه داد: در این راستا گروه های واکنش سریع به حالت آماده باش هستند تا در صورت ایجاد حادثه، سریع وارد عمل شوند و از خاموشی ها جلوگیری کنند یا رفع مشکل خاموشی کنند.

به پرمصرف‌ها تذکر داده ایم

محرابیان با بیان این که پیش بینی ما این است که قله مصرف را طی هفته آینده خواهیم زد، گفت: از مردم تشکر می کنم که ما را در این مدیریت مصرف یاری می کنند اما عده قلیلی پرمصرف همکاری نمی کنند که تذکر داده ایم و امیدواریم مصارف خودشان را کاهش بدهند. امیدوارم با همکاری مردم این شرایط را مدیریت کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا