کد خبر: 060503167628
آموزشروزنامهمعاون وزیر آموزش و پرورش:

۳ درصد از عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش رسید

بنابراعلام رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، شهرداری‌ها موظف شدند سه درصد از سهم عوارض را از طریق شماره حساب تمرکز درآمدی نزد خزانه‌داری کل کشور که ادارات آموزش و پرورش اعلام می‌کنند از مودیان دریافت کنند.

عصراقتصاد: احمد محمودزاده رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در تشریح مطلب فوق گفت: هیئت وزیران در خرداد ماه سال جاری با استناد به اصل ۱۳۸ قانون اساسی و پس از بررسی و کارشناسی با پیشنهادات وزارت آموزش و پرورش درخصوص تغییر و اصلاح قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش و اجرایی شدن آیین نامه ماده۱۳ موافقت کردند.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه؛ شهرداری‌ها موظف شدند ۳درصد از سهم عوارض که شامل صدور پروانه ساختمانی، تراکم، عوارض بر بالکن و مستحدثات واقع در محوطه املاک، تفکیک زمین‌ها و نوسازی را از طریق شماره حساب تمرکز درآمدی نزد خزانه داری کل کشور که ادارات آموز ش و پرورش اعلام می کنند از مودیان دریافت کنند.

وی تاکید کرد: برای دریافت عوارض سهم آموزش و پرورش، ادارت متبوع موظف هستند با هماهنگی شهرداری‌ها نسبت به نصب پایانه‌های فروش ( پوز) در محلی که شهرداری‌ها تعیین می‌کنند، اقدام کنند.

محمودزاده به برخی ممنوعیت‌ها در این آیین نامه اشاره کرد و افزود: واریز عوارض سهم آموزش و پرورش به حساب‌های شهرداری‌ها ممنوع است.

وی افزود: با توجه به مصوبه هیئت وزریران وزارت کشور نیز مکلف است در صورت وجود و استقرار سازو کار لازم در راستای تبصره‌های مربوط به قانون درآمدر پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به ایجاد دسترسی وزارت آموزش و پرورش به سامانه الکترونیکی و دریافت گزارش‌های مالی و تفریغ بودجه عوارض اقدام کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به انواع عوارض و سهم آموزش و پرورش در این آیین نامه اشاره کرد و افزود: در جریان بازنگری آیین نامه مذکور؛ سهم عوارض آموزش و پرورش از عوارض شهرداری شامل اصلاح پروانه ساختمانی برای بناهای جدید و حتی ساخت و سازهای غیرمجاز هم خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تاکید کرد: با توجه به مصوبات هیئت وزیران در خصوص موارد مذکور ؛ عواید حاصل صرف فضاهای آموزشی و پرورشی همان شهرستان/ منطقه خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا