کد خبر: 130503168281
اقتصادروزنامهسلامت و رفاهعدالت و رفاه اجتماعی

عدم صدور احکام بازنشستگان با وجود تامین منابع

ده روز از ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی به صندوق‌های بازنشستگی می‌گذرد و صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده به زودی احکام جدید صادر می‌شود اما هنوز خبری از صدور این احکام نیست و این در حالیست که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که از بحران کسری منابع خارج شده ایم و امروز پرداخت حقوق بازنشستگان بدون استقراض انجام می‌شود.

به گزارش عصراقتصاد، با گذشت بیش از ده روز از ابلاغ آیین‌نامه متناسب‌سازی به صندوق‌های بازنشستگی و ابلاغ نشدن احکام، بازنشستگان انتظار دارند قبل از پرداخت حقوق مرداد، احکام حقوقی جدید آن‌ها بر مبنای محاسبات متناسب‌سازی صادر و حقوق‌ها بر این اساس پرداخت شود.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده به زودی احکام جدید صادر می‌شود اما هنوز خبری از صدور این احکام نیست. در تامین اجتماعی نیز، نشست نهایی میان کانون عالی بازنشستگان و مدیران ارشد سازمان هنوز برگزار نشده و مشخص نیست که آیا حداقل‌بگیران هم مشمول متناسب‌سازی می‌شوند یا قرار است فقط یک میلیون تومان کمک معیشتی بگیرند.

در این شرایط مشخص نیست که کار قبل از پایان مرداد به سرانجام برسد و با صدور احکام تازه، انتظار طولانی بازنشستگان به سر آید.

کسری منابع برای پرداخت حقوق بازنشستگان نداریم

در همین رابطه سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی آبادان گفت: سازمان تأمین اجتماعی در دولت مردمی با مدیریت راهبردی و انقلابی توانست از بحران کسری منابع خارج شود و امروز پرداخت حقوق بازنشستگان بدون استقراض انجام می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: از ابتدای دولت مردمی تأکید شهید رئیسی اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود.

وی افزود: بیمارستان آبادان با مساحت بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع و هزینه کرد بالغ بر ۱,۰۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ای ارزشمند برای تحقق عدالت اجتماعی در منطقه است.

وزیر کار تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان پررنگ است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در آستانه اربعین حسینی، ظرفیتی برای زائران کربلای معلی است، گفت: همه ظرفیت‌ها برای تسهیل تردد زوار امام حسین (ع) در اختیار قرار خواهد گرفت.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا