کد خبر: 25020182398
جهانروزنامه

حذف هزاران عنوان شغلی در انگلیس

ترجمه: محمود نواب مطلق

«ژاکوب ریس موگ» وزیر انگلیسی مسئول فرصت های ایجاد شده به وسیله برگزیت  در مورد حذف هزاران عنوان شغلی در دولت انگلیس چنین توجیه کرد: «هدف، رسیدن به سطح نیروهای دولتی در سال  ۲۰۱۶ (۱۳۹۵) است.»

بوریس جانسون قصد‌دارد به منظور تأمین کسری بودجه ناشی از کاهش مالیات، بالغ بر ۹۰ هزار عنوان شغلی را در دولت این کشور حذف کند.

از نظر او این تنها راه درمان کارآمد اقتصاد‌انگلیس رفع مشکلات ناشی از افزایش بهای زندگی است. این مشکلات منجر به کاهش مصرف شده و از سوی دیگر تهدیدی برای ایجاد رکود اقتصادی در انگلیس محسوب می‌شود.

وی در مصاحبه با نشریه « دیلی مِیل» گفته است: «باید برای کاهش قیمت زندگی بار دولت را سبک کنیم.» از اینرو نخست وزیر محافظه‌کار انگلیس قصد دارد به منظور کاهش هزینه‌های دولتی به کار گیری نیرو را متوقف کند. او طی یک گردهمایی دولتی از وزرای اصلی کابینه خود درخواست کرد ظرف یکماه تعداد عناوین شغلی که می‌توانند  در حوزه‌های مربوط به آنان حذف شوند را به او معرفی کنند.

هدف حذف ۹۰ هزار شغل، کاهشی معادل ۲۰ درصد نیروی کار دولت انگلیس است. براساس نظرات «ژاکوب ریس موگ» وزیرمسئول فرصتهای ایجادشده به وسیله برگزیت این رقم سنجه‌ای است برای رسیدن به سطح نیروی کاردر سال۲۰۱۶(۱۳۹۵).

او معتقد است به دلیل مسائل ناشی از برگزیت و رویارویی با بحران کرونا طی این سالها تعداد عناوین مشاغل و نیروهای کار افزایش یافته‌اند.

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا