کد خبر: 06030184207
عصر انقراض (طنز)

ما و چین نداریم (طنز)

نماینده مجلس: ۱۰۰ درصد قطعات خودرو در ایران چینی است

راضیه حسینی

محمد وحیدی، عضو هیئت رئیسه فراکسیون راهبردی مجلس با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد قطعات خودرو در ایران چینی است و همچنین با تأکید براینکه ۳۷ درصد کشتار جاده‌ای ایران از خودروها است، ادامه داد: تنها دوره‌ای که کشتار جاده‌ای کشور کاهش پیدا کرد دوره‌ای بود که واردات خودرو در کشور آزاد شد.

عجیب است هنوز متوجه همبستگی و برادری ما با چین نشده‌اید؟ مقاومت نکنید. بپذیرید که دیگر ما و آنهایی وجود ندارد. همه اعضای یک پیکریم که در آفرینش ز یک گوهریم.

حالا اگر از قضای روزگار عضوی (شما فرض کن ایران) به دردآمد، دگر عضوها (مثلاً یکی‌اش چین) قرار از کف می‌دهند و به کمک می‌شتابند. این‌طوری می‌شود که دیگر همه می‌شویم اعضای یک بدن و خارجی داخلی از بین می‌رود.

در واقع چین آن‌قدر مهربان و برادر است که حتی اگر عضوی از ما به درد نیاید هم جهت اطمینان یک عضو یدکی می‌فرستد. اصلاً آن‌قدر هوای‌مان را دارد که می‌گوید شما عضوهای خودتان را بگذارید کنار، ما آک‌بند و تازه در اختیارتان می‌گذاریم. شیر مرغ می‌خواهید ما هستیم.

از سوهان حاج مرتضی و پسران تا برف‌پاک‌کن پراید، ما همه چیز در اختیارتان قرار می‌دهیم تا یک وقت خدای نکرده محتاج خارجی‌ها نشوید.

بی‌انصاف نباشیم. اگر چین نبود چطور می‌خواستیم در تولید لوازم خانگی خودکفا شویم و هیچ احتیاجی به برندهای کره‌ای نداشته باشیم. چطور از پس تولیدات ملی و کاملاً ایرانی برمی‌آمدیم؟

قدیم مجبور بودیم برای یخچال خانه‌مان هم محتاج خارجی‌ها شویم. ولی حالا کاملاً روی پای خودمان ایستاده‌ایم. البته که پای ما و چین ندارد. همه اعضای یک پیکریم.

طوری شده که ما با دستان خودمان کالای ایرانی تولید و روانه بازار می‌کنیم. البته که دست ما و چین ندارد. همه اعضای یک پیکریم.

ما با فکر، هوش و درایت ایرانی، چرخ خودروسازی و سایر کارخانه‌ها را می‌چرخانیم. البته که مغز ما و آنها ندارد.

اصلاً ما و آنهایی وجود ندارد. خارج و داخلی نیست. مهم خودکفایی داخلی و بی‌نیازی به خارجی‌هاست که به دست آمد.

باقی ماجرا افسانه و داستان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا