کد خبر: 19040190553
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیروزنامهگردشگری

فینوپیا، از پلتفرم  انتشار و مبادلات توکن های یکتای (NFT) خود رونمایی کرد

نخستین مراسم توسعه گردشگری ایران کهن با رویکرد خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان

روز گذشته در حاشیه مراسم توسعه گردشگری ایران کهن با رویکرد خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان که با حضور  مهندس سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دانشگاه علم و‌ فرهنگ‌ برگزار شد پلتفرم انتشار و مبادلات توکن های یکتا بر پایه ریال فینوپیا معرفی شد.

به گزارش فینوپیا، امیرعباس امامی رئیس هیئت‌مدیره فینوپیا، در معرفی بازارگاه توکن های یکتای (NFT) فینوپیا گفت: «تفاوت توکن‌های یکتا، بیتا یا غیرمثلی با توکن‌های معمولی تفاوت یک کتاب با امضای یادبود نویسنده آن و همان کتاب بدون امضای نویسنده است.

دو کتاب بدون امضا، ارزش مادی و معنوی یکسانی دارند و قابل معاوضه هستند اما وقتی امضای شخص معتبری مانند نویسنده کتاب روی کتاب ثبت می‌شود این جلد کتاب با کتاب‌های دیگر متفاوت می شود.»

امامی در ادامه افزود: «توکن‌های یکتا به لطف تکنکولوژی بلاکچین ویژگی‌های جذابی دارند  و می‌توان از آن‌ها برای اهداف مختلفی نظیر ایجاد دارایی های دیجیتال، ایجاد اسناد دیجیتال، ایجاد گواهی‌های دیجیتال و ایجاد قراردادهای دیجیتال استفاده کرد.

ویژگی برجسته این توکن‌ها این است که قابل برنامه‌نویسی هستند و عملا هر توافق ممکنی را می توان در آن لحاظ کرد. به لطف تکنولوژی بلاکچین. این توکن‌ها غیرقابل جعل، محدود و قابل اصالت‌سنجی بوده و به سهولت قابل انتقال هستند.

امیرعباس امامی گفت: «ما برنامه‌های متنوعی برای آشنایی ذینفعان با حوزه توکن های یکتا داریم. خوشبختانه در این حوزه در کشور هم از جهت نیروی انسانی مستعد و هم از جهت فرصت های کسب‌وکاری چه در بخش خصوصی و چه در بخش‌های عمومی و دولتی ظرفیت‌های بالایی وجود دارد.

امامی با اشاره به بازارگاه توکن های یکتیای فینوپیا گفت یکی از مهمترین کارکردهای این پلتفرم ایجاد ارزش در حوزه اقتصاد هنر، گردشگری و صنایع دستی است.

این ظرفیت در مجموعه فینوپیا وجود دارد که با ارایه مشاوره های حقوقی، فنی، اقتصادی و کسب و کاری  در حوزه های تأمین مالی جمعی عام‌المنفعه مرمت  و نگهداری بناهای تاریخی، تأمین مالی جمعی خرید آثار ملی با هدف حفظ و نگهداری آثار، درآمدزایی از حق انتشار آثار ملی و میراث فرهنگی در موزه‌ها و مراکز فرهنگی بین‌المللی، فروش آثار هنری به شکل انفرادی یا جمعی و ایجاد بازار ثانویه آن‌ها، توسعه گردشگری مجازی متاورسی تعاملی، توسعه بازی با محوریت گردشگری و میراث فرهنگی کشور، فروش صنایع‌دستی شناسنامه‌دار شده در سطح جهانی، فروش آثار هنری مفاخر ملی دیجیتالی و غیر دیجیتالی شناسنامه‌دار شده، ثبت شناسنامه بین‌المللی دیجیتال میراث فرهنگی، خریدوفروش مستقیم و بدون واسطه بین‌المللی صنایع‌دستی و آثار هنری و … در مسیر توسعه کارکردهای ارزش افرین این تکنولوژی در کشور گام بردارد.

رئیس هیئت‌مدیره فینوپیا در پایان با اشاره به امنیت بالای پلتفرم nft فینوپیا اضافه کرد: «بازارگاه توکن‌های یکتای فینوپیا یک بستر امن و مطمئن برای خلق و مبادله توکن‌های nft فراهم کرده است که در آن  تمام ذینفعان اعم از هنرمندان و صاحبان آثار هنری امکان انتشار و مبادله دارایی‌های خود را در آن خواهند داشت.»

نخستین مراسم توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و نگاه دانش‌بنیان روز سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱با حضور عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و پرویز کرمی، رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق برگزار شد.

در حاشیه این مراسم ۷ کسب و کارهای نوپای برتر ایرانی باهدف هم‌افزایی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در حوزه گردشگری و صنایع دستی رونمایی شدند که بازارگاه مبادله توکن های یکتیای فینوپیا نیز یکی از این کسب و کارها بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا