کد خبر: 21050195745
اقتصادراه و مسکن

آمادگی سازنده اولین نمای فوق سبک تمام ایرانی برای کمک به نهضت ملی مسکن

مصالح نوین و به کارگیری آنها در صنعت ساختمان می تواند مزایای بسیاری برای صنعت ساختمان کشور به دنبال داشته باشد به خصوص در شرایطی که دولت طرح نهضت ملی مسکن را کلید زده و قرار است بیش از یک میلیون واحد مسکونی از این طریق به بازار عرضه شود.

از سوی دیگر مهار هزینه های ساخت می تواند در به اتمام رسیدن نهضت ملی مسکن بسیار موثر باشد. شرکت بهینانما مصالح سبک جایگزینی برای مصالح معمول نمای ساختمان معرفی کرده که می تواند با سرعت بالا و هزینه پایین اجرا انقلابی در فرایند نهضت ملی مسکن به دنبال داشته باشد، در این زمینه گفتگویی با مهندس ماکان مهرابیان مدیرعامل بهینا نما، تولید کننده نمای فوق سبک انجام داده ایم که در آن با اشاره به مشکلات صدور مجوزها به تشریح مزیت های این نمای فوق سبک پرداخته است.

مهندس مهرابیان در مورد تاثیر این نما بر کاهش مصرف انرژی به عصراقتصاد گفت: این نوع نما تا ۶۰ درصد مقابل صوت و حرارت عایق است، از سال ۱۹۷۳ اروپای مرکزی این نوع نما را آغاز به تولید کردند، این نما به جای کاربرد سنگ، آجر و یا مصالح مرسوم از فوم ساخته می شود که با لایه ای از رزین  و سیلیس پوشیده شده، بسیار مقاوم در برابر تغییرات آب  هوایی در مناطق حتی مرطوب است و عمر بسیار بالا، قیمت ارزان و هزینه نصب پایین از مزایای ویژه این نوع محصول است در مقایسه با دیگر مصالحی که برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند.

وی در تشریح مزایای نصب این نوع نمای فوق سبک گفت: برای نصب این نوع نما زیرسازی نیاز نیست و تنها با یک سطح سیمانی شاقول به سرعت می توان این نما رو تنها با بکارگیری چسب های پایه سیمان مخصوص بر سطوح مورد نظر نصب کرد.

حذف آهن و فرایندهایی مانند جوشکاری که بسیار پر هزینه و زمان بر هستند، ضمن کاهش هزینه ها، سرعت اجرای عملیات ساختمانی را نیز افزایش می دهد.

وی افزود: در مورد مقاومت این نما در مقابل تغییرات جوی، تغییر دما، رطوبت و حتی نور آفتاب، می توان گفت که نمای بسیار مقاومی است، در مقابل نور آفتاب این نما صد درصد ضد اشعه فرابنفش( anti UV ) است، آنهم به دلیل سیلیس به کار رفته در رزین پوششی این نما است و این نما کاملا قابل شست وشو هست که به خودی خود نشان از مقاومت آن در برابر رطوبت هم محسوب می شود.

براساس مقررات ملی ساختمان برای عایق سازی دیوارها استفاده از یک لایه فوم در داخل سفالهای دیوار تاکید شده در حالی که اگر  از نمای تولیدی ما در ساختمان به کار برده شود نیازی به استفاده از عایق فوم در داخل دیوار نیست.

همچنین فوم به کار رفته در محصول ما از نوع فوم کندسوز تولید است و خود در مقابل آتش عایق محسوب می شود.

ماکان مهرابیان گفت: عمر این نما هم به اندازه عمر ساختمان است. هر متر مربع سطح کار این نما حدود ۷کیلوگرم است یعنی هیچ باری به سازه شما با این نما تحمیل نمی کنید. در حالی که اگر بخواهید نمای ساختمان را با سنگ کار کنید، حدقل هر متر مربع ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم وزن به سازه شما اضافه می کند.

مدیرعامل بهینا نما تاکید کرد: لازم به ذکر است که حدود ۵ سال است این خط تولید راه اندازی شده و ماهانه توان ۸ تا ۱۰ هزار متر مربع تولید را می توانیم داشته باشیم.

مشروح این گفتگو را در سایت روزنامه ببینید:

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا