کد خبر: 04060198239
روزنامهعصر انقراض (طنز)

آب هم اصلاً مایه حیات نیست (طنز)

کارشناس صدا و سیما: «اصلاً اختلاس دزدی نیست.»

راضیه حسینی

دنبال جواب این‌که «پس چی است» نباشید. احتمالاً معنی و مفهموم آن‌قدر پیچیده و گسترده است که در فهم ما مردم معمولی نمی‌گنجد. فعلاً تا همین‌جا را داشته باشید که اختلاس، دزدی نیست، و اختلاس‌کننده، حالا می‌خواهد چند هزار میلیارد تومان برداشته باشد، دزد نیست.

احتمالاً کلمات زیادی هستند که معانی دیگری دارند و ما درموردشان اشتباه فکر می‌کردیم.

مثلاً سود بانکی و جریمه دیرکرد اصلاً ربا و اسکونت نیست. سود بانکی تا نود درصد هم که بالا برود کاملاً منطقی و قانونی است. جریمه هم که حق مسلم بانک است. باید بیشتر از این‌ها بگیرد.

وعده‌های انجام نشده مسئولان اصلاً دروغ نیست. شنونده باید عاقل باشد و بداند که کدام را باور کند و کدام را نه. کم‌عقلی گیرنده چه ربطی به فرستنده دارد. خوش‌باوری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مردم است. هر چه که یک مسئول گفت قرار نیست انجام شود.

تولید کالای بی‌کیفیت و گران اصلاً بی‌انصافی و خوردن حق مردم نیست. البته که ما اصلاً چنین کالاهایی در ایران نداریم. ایران‌خودرر و سایپا همیشه جزو باکیفیت‌ترین و ارزان‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان بوده‌اند. همین‌طور کارخانه‌های بزرگ لوازم خانگی که به محض بسته شدن راه‌ها برای ورود انواع خارجی، شبانه‌روز تلاش کردند تا باکیفیت‌ترین و ارزان‌ترین محصولات را به دست مشتری‌ها برسانند و حتی یک لحظه هم به گران کردن لوازم فکر نکردند.

آب اصلاً مایه حیات نیست. فقط یک مایع بی‌رنگ و بی‌بود و البته بی‌خاصیت است که بود و نبودنش فرق چندانی برای بشر ندارد. برای همین اصلاً مهم نیست که شهرکرد روزها آب نداشت. همدان آب ندارد و شاید به زودی شهرهای دیگر هم به این نداشتن‌ها اضافه شوند. آب است دیگر، بود و نبودش چندان اهمیتی ندارد.

و در آخر، کارشناس اصلاً کارشناس نیست. همین که کلی چیز نداند و بتواند با هنرمندی ندانست‌های خود را در صدا و سیما جار بزند کافی است. در واقع درست است که کارشناس نیست ولی حسابی کار بلد است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا