آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه عام‌المنفعه مجتمع فولاد خراسان در نیشابور

  کد خبر: 120901111240

عملیات اجرایی فاز اول تکمیل شبکه و‌ تصفیه فاضلاب شهر نیشابور با کمک «شرکت مجتمع فولاد خراسان» در جنوب شهر آغاز شد.

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه عام‌المنفعه این شرکت در منطقه کم‌برخوردار خیابان چهارده‌معصوم نیشابور خبر داد.

‌کسری غفوری با بیان این که تکمیل شبکه فاضلاب شهری با هدف استفاده بهینه از زمان، پس از انتخاب پیمانکاران، بدون وقفه آغاز شده است، گفت: ارتقای دسترسی شهروندان به تاسیسات بهداشتی، جمع‌آوری بهینه پساب و کمک به کاهش مصرف سالانه ۱۴ میلیون مترمکعبی آب از طریق احداث‌ تصفیه‌خانه‌ای پیشرفته و بازچرخانی آب در سیکل مصرف از پیامدهای ارزشمند این پروژه است که از سوی فولاد خراسان برای نیشابور بزرگ اجرا می‌شود.

غفوری به اشتغال‌زایی این طرح در روند اجرای پروژه و ‌نیز در زمان بهره‌برداری از آن اشاره و خاطرنشان کرد: شرکت مجتمع فولا‌‌دخراسان در این پروژه بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد نمود.

در بخش نخست این پروژه که در دو‌ مسیر خیابان چهارده‌معصوم ۱۵ و ۱۷ در حال اجراست، ۳۵۰۰ فقره انشعاب و ۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری اجرا می شود و این در حالی است که با اجرای کامل و پایان پروژه ۵۰هزار انشعاب اجرا و ‌تمام محدوده شهری نیشابور به سیستم جمع آوری فاضلاب مجهز خواهد شد.

کسری غفوری حفظ محیط زیست، کاهش برداشت آب از ذخایر طبیعی دشت نیشابور و صیانت از سرمایه گرانبهای آب را بخش مهمی از ارزش‌های سازمانی شرکت متبوع خود عنوان کرد و ادامه داد: این سرمایه‌گذاری که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه مسئولیت اجتماعی شرکت ها در کشور است، شامل احداث تصفیه‌خانه ۴۰ هزار مترمکعبی پیشرفته و برخوردار از فناوری‌های روزآمد و نوین نیز می‌باشد.

غفوری افزود: این خدمت، تعریف روشنی از تاثیر اجتماعی استقرار شرکت‌های بزرگ و نقش توسعه‌گرایانه آن در یک منطقه، علاوه بر نقش آن‌ها در تولید و خودکفایی کشور است.

خروج از نسخه موبایل