کد خبر: 230502135356
جهانروزنامه

آمریکا سرمایه داران مستقر در لندن را تحریم کرد

ترجمه: سلیم حیدری

میلیاردرهایی همچون میخائیل فریدمن و پیوتر آون از گسترش مجازات های ضد روسیه ضربه خوردند.

دولت آمریکا تحریم‌های مرتبط با روسیه را به دلیل درگیری در اوکراین تمدید کرد و چهار فرد برجسته و یک انجمن تجاری را به فهرست اضافه کرد.

بر اساس سندی که روز جمعه توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری منتشر شد، محدودیت های جدید میلیاردرهای مستقر در لندن، میخائیل فریدمن، پیوتر اون، به علاوه ژرمن خان و الکسی کوزمیچف را تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این، گروه نمایندگی اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه (RSPP) نیز هدف قرار گرفته است.

این چهار تاجر در هیئت نظارت کنسرسیوم گروه آلفا که بزرگترین وام دهنده خصوصی روسیه، آلفا بانک را اداره می کند، خدمت می کردند و از سهامداران اصلی بانک بودند. یکی از بزرگترین شرکت‌های مالی و سرمایه‌گذاری روسیه، گروه آلفا، قبلاً هدف تحریم‌های غرب قرار گرفته بود.

در ماه مارس (فروردین)، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه فریدمن و ایون در حال آماده شدن برای تخلیه سهام خود در آلفا بانک بوده اند تا از مجازات های بیشتر جلوگیری کنند.

هر چهار نفر قبلا توسط استرالیا، کانادا، اتحادیه اروپا، نیوزلند و بریتانیا تحریم شده بودند. آخرین اقدامات علیه آنها دسترسی به اموال و منافع مالی ایالات متحده را مسدود می کند.

اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه که در سال ۱۹۹۰ تأسیس شد، به عنوان یک سازمان غیردولتی فعالیت می کند که منافع جامعه تجاری روسیه را ارتقا می دهد.

به گفته مقامات آمریکایی، این انجمن به مسکو برای مقابله با سایر تحریم های مرتبط با اوکراین کمک کرده است.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا