کد خبر: 060603171117
جامعه و فرهنگمعاون شهردار منطقه ۲۲ خبر داد؛

احیاء و لایروبی چاه شماره ۶ بوستان جنگلی چیتگر

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ از احیاء و لایروبی چاه آب شماره ۶ بوستان جنگلی چیتگر پس از شش سال رکود با همت اداره فضای سبز منطقه ۲۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ محمد حسن فصیح در این باره گفت: چاه‌های آب طی دوره‌ بهره‌برداری به مرور زمان، بر اثر عوامل مختلفی مانند رسوب مواد معدنی و عدم شستشوی دوره ای، دچار کاهش آبدهی می‌شوند و کاهش آبدهی، افزایش مصرف برق، ماسه دهی، کاهش کیفیت آب و افت سطح دینامیکی آب را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه بازسازی و احیاء چاه های آب هزینه کمتری نسبت به جایگزینی چاه جدید و حفاری دوباره دارند، جهت احیای این چاه اقدامات مهمی از جمله تجهیز کامل لوله های جداره و آبده، خرید و نصب کابل، پمپ و تابلو برق انجام شد و با احیاء این چاه به میزان ۳ اینچ آبدهی به حجم آبدهی چاه‌های بوستان اضافه خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ تصریح کرد: در کل مساحت ۸۷۴ هکتاری این بوستان، ۴۸۰ هزار اصله درخت وجود دارد که این حجم از فضای سبز با استفاده از ۷ چاه با دبی بسیار مناسب آبیاری می شود.

معاون شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به برنامه‌های آتی مدیریت شهری منطقه در بوستان چیتگر عنوان کرد: ایجاد تنوع در گونه‌های درختان با هدف جلوگیری از سرایت احتمالی آفات، کاشت گونه‌های پهن برگ به دلیل قابلیت زادآوری، مقاومت بالا و تناژ آبی کم، کاشت گونه‌های مناسب و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه از جمله برنامه‌های آتی برای توسعه درختان چیتگر خواهد بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا