کد خبر: 230703176166
روزنامهعصر انقراض (طنز)

ارتباط چاقو با جرم و بیکاری!

دکتر حمزه رضایی

مقام انتظامی چندی پیش گفته بود: تولید و توزیع چاقو باید قانون‌مند شود تا جرائم کاهش یابد…جراید

فرمایش مقام انتظامی کاملاً حساب شده و منطقی است. باور بفرمائید عامل اصلی فساد و ناهنجاری های اجتماعی و غیر اجتماعی، اقتصادی و غیر اقتصادی، همه و همه زیر سر همین چاقوست!

اگر بگویم ام الفساد تمام قرون و اعصار همین چاقوی کذایی بوده است، سخنی به گزاف نگفته ام!

اگرچه مقام محترم انتظامی به حق بر قانونمند نمودن تولید انواع چاقو تاکید فرموده اند، ولی به نظر می رسد اگر مسئولان ترتیبی بدهند که ذات و ذرّیه و دودمان چاقو بر باد برود، واقعاً در حقّ ِ مُلک و ملّت پدری فرموده اند!

التفات بفرمایید در حال حاضر که مردم ما هیچ دغدغه و مشکلی ندارند و تمام گرفتاری ها و معضلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ارضی و سماوی و حتّی فردای آخرت شان کلّهم اجمعین توسط مسئولین حل و فصل شده است، چه نیازی به داشتن چاقو دارند؟

خوب معلوم است که چنین وسیله بُرنده ای ان هم در دست مرفّه هان بی دردی مانند ملّت ما می شود همان دادن تیغ در کف زنگی مست و راهزنی که مولانا به آن اشاره کرده است!

اظهر من الشّمس است ملّتی که هیچ درد و مرضی ندارد و زندگی اش تمام گُل و بلبل و توام با اسایش و ارامش است، معلوم است که اگر چاقویی دستش بیفتد برای بازی و تفریح هم که شده، دست به کارهایی می زند که نباید بزند!

و در عین بی دردی و شکم سیری، و فقط برای سرگرمی و بازی، انواع و اقسام جرم و جنایت و دزدی را مرتکب شود!

چقدر خوب می شد دولت بخشنامه ای صادر می کرد که ملّت به جای استفاده از چاقو از سنگ تیز استفاده کنند، همان سنگی که آدمیان نخستین در همه ابعاد زندگی از آن استفاده می کردند و هیچ جرم و جنایتی هم از آنها گزارش نشده است!

اصلا چه کاری است با این همه بیکار برای بریدن از چاقو استفاده کرد؟ می توان با حذف چاقو کلی ادم را برای جر دادن با سنگ به جای بریدن استخدام کرد و همه ما می دانیم که به دلیل رابطه مستقیم بیکاری و جرم، با سرکار رفتن بیکاران دندان دار جرائم هم کم می شود!

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا