کد خبر: 16119914781
اخبار شرکت ها

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار مدیر عامل بیمه سلامت ایران؛ اختصاص یارانه به بخش درمان مناسبتر ازپرداخت یارانه نقدی است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پرداخت یارانه نقدی نقش چندانی در ارتقای شرایط اقتصادی خانواده ها نداشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، محمد رضا  پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی در نشست مشترک با مدیر عامل بیمه سلامت ایران و  مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: طرح هدفمند کردن یارانه که اشتباه تاریخی دولت قبلی بود و بدعت گذاشته شد، با هدف کمک‌ به اقشار ضعیف جامعه انجام شد، اما در عمل تخصیص منابع عادلانه صورت نگرفت.

وی افزود: یارانه باید به دهک های پایین جامعه اختصاص می یافت اما اکنون بالغ بر ۷۰ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می کنند که این با عدالت سازگار نیست.

پورمحمدی بیان کرد: این در حالی است که اگر این مبلغ به بخش درمان اختصاص می یافت، مردم از بابت هزینه های درمان دیگر نگرانی نداشتند و این امر را می توانستیم به معنای هدفمند کردن واقعی یارانه بدانیم.

وی با قدردانی از زحمات مدیر کل بیمه سلامت استان در رابطه با پوشش بیمه ای و پرداخت مطالبات گفت: این اداره کل در تمامی امور خوب عمل کرده است.

پورمحمدی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: شرایط اقتصادی کشور باعث ایجاد فشار مضاعف به گروه های متوسط به پایین جامعه شده است.

وی با اشاره به شرایط بهداشتی و درمانی کشور قبل از انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب دسترسی به خدمات پزشکی تنها برای ۱۰ درصد جامعه محیا بود اما اکنون به برکت جود نظام جمهوری اسلامی، شاهد پوشش ۱۰۰ درصدی بهداشت و درمان مردم هستیم.

پورمحمدی رسیدن میزان امید به زندگی از ۵۴ سال به ۷۴ سال را ناشی از زحمات جمهوری اسلامی ایران دانست.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا