کد خبر: 05100062464
اقتصادبازار

افزایش قیمت میوه‌های پرفروش زمستانی

همزمان با آغاز فصل سرما، قیمت انواع میوه، سبزی و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره‌بار تهران اعلام شد. بر این اساس قیمت میوه‌های پرفروش زمستانه اندکی افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، مقایسه قیمت‌های نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با نرخ‌های میانه پاییز حاکی از افزایش قیمت میوه‌هایی است که به‌طور معمول اقلام پرفروش میوه در فصل زمستان به‌شمار می‌روند.

انار، پرتقال، سیب زرد و قرمز، نارنگی، خرمالو و لیموشیرین میوه‌هایی هستند که نسبت به یک‌ماه و نیم پیش افزایش قیمت داشته‌اند که در این میان بیشترین رشد قیمت با ۵.۵۰۰تومان، مربوط به خرمالو بوده است. انار با ۲.۳۰۰تومان افزایش در جایگاه دوم تغییر قیمت است و پرتقال با ۳۰۰تومان، کمترین میزان رشد قیمت را داشته است.

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار در آخرین روز پاییز، اختلاف ۴۰درصدی با میانگین قیمت‌های سطح شهر داشت. در آستانه شب یلدا قیمت انار در میادین با رشد ۳هزار تومانی به ۱۷.۲۰۰رسیده بود که با آرام شدن بازار هزار تومان کاهش یافته است. انار جزو اقلامی است که بیشترین اختلاف قیمت را میان نرخ میادین با مغازه‌ها می‌توان در آن مشاهده کرد.

قیمت این میوه در میوه‌فروشی‌های سطح شهر از ۳۰تا ۴۸هزار تومان متغیر است. خرمالو و ازگیل نیز همین حدود قیمت را دارند و سیب، پرتقال و کیوی هم تا ۳۵هزار تومان قیمت خورده‌اند. با وجود رشد قیمتی که در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد در غرفه‌های میوه‌فروشی میادین میوه و تره‌بار شهرداری، هنوز اقلامی مشاهده می‌شود که با قیمت زیر ۱۰هزار تومان به فروش می‌رسند.

هم‌اکنون، انواع هندوانه، گریپ فُروت و انواع پرتقال، میوه‌هایی هستند که با قیمت زیر ۱۰هزار تومان در میادین میوه‌وتره‌بار عرضه می‌شوند و در مقابل آناناس طلایی، نارگیل و موز، گران‌ترین میوه‌های عرضه شده در این مراکز هستند.

افزایش قیمت میوه‌های پرفروش زمستانی | اختلاف قیمت ۴۰ درصدی میادین میوه با فروشگاه‌های سطح شهر | جدول قیمت‌ها

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا