کد خبر: 05050039293
اقتصاد کلانانرژیجهان

افزایش ملایم قیمت نفت در بازار جهانی

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با پیش بینی سرمایه گذاران از کمبود عرضه و رشد نرخ واکسیناسیون کووید ۱۹ افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۸۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۵ درصد افزایش بسته شده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش، به ۷۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز دوشنبه با ۱۶ سنت کاهش بسته شده بود.

شاخص‌های قیمت نفت حتی پس از این که آمریکا درباره سفر به اسپانیا و پرتغال به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ هشدار سفر صادر کرد، افزایش پیدا کردند. یک مقام کاخ سفید به رویترز گفت: محدودیتهای گسترده تر سفر به دلیل شیوع بالای کرونای دلتا و افزایش سریع آمار داخلی ابتلا رفع نخواهند شد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: قیمتهای نفت پس از این که ریزش دوشنبه هفته گذشته را جبران کردند، هفته جاری در مسیر احیا قرار می گیرند. هر دو شاخص احتمالا به تحکیم رشد اخیرشان ادامه می دهند به خصوص که نوسان بازار نسبت به هفته گذشته کمتر شده است.

در یک نشانه تشویق کننده برای تقاضا برای سوخت، انگلیس روز دوشنبه پایینترین رکورد روزانه آمار مبتلایان جدید کووید ۱۹ را از چهارم ژوییه به این طرف گزارش کرد که نشان می دهد افزایش اخیر موارد ابتلا به اوج خود رسیده است.

تحلیلگرانی که آمار رفت و آمدها را دنبال می کنند، نسبت به قوی ماندن تقاضا برای سوخت مطمئن هستند و روی واکسیناسیون برای اجتناب از وضع قرنطینه های جدید حساب می کنند.

انتظار می رود بازارهای جهانی با وجود تصمیم گروه اوپک پلاس برای افزایش تولید ماهانه تا پایان امسال، همچنان دچار کمبود عرضه بمانند. تحلیلگران گروه ANZ ریسرچ اعلام کردند آمار قوی ترافیک جاده ای در مناطق بزرگ نشان می دهد که رشد موارد ابتلا تاثیر حداقلی بر رفت و آمد داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران منتظر گزارش هفتگی موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز چهارشنبه برای ارزیابی وضعیت تقاضا هستند. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۳ ژوییه، حدود ۳.۴ میلیون بشکه و ذخایر بنزین ۴۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا