کد خبر: 21010021674
بازار

افزایش ١٢.١ درصدی قیمت مرغ در اسفندماه/ موز رکوردار افزایش قیمت در یکسال گذشته

براساس گزارش مرکز آمار موز با بیش از ۱۹۸ درصد، بیش‌ترین افزایش قیمت را در یک سال گذشته تجربه کرده‌است.

به گزارش اقتصادآنلاین، براساس گزارش مرکز آمار از ۵٣ قلم خوراکی منتخب، تعداد ٣٩ قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه‌ای کل کشور (۴٨.٧ درصد) داشته‌اند.

از میان کالاهای خوراکی موز با بیش از ۱۹۸ درصد، بیش‌ترین افزایش قیمت را در یک سال گذشته تجربه کرده‌است. برنج خارجی درجه یک، ۱۵۰، روغن نباتی ۱۴۶.۶ و مرغ ماشینی ۱۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

در  گروه نان و غلات، اقلام “شیرینی خشک” با ۵,۴ درصد و “رشته آش” با ٢.٢ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام “مرغ ماشینی” با ١٢.١ درصد،”گوشت گوسفند” با ۵.۵ درصد و”ماهی قزل آلا” با ۵.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “روغن مایع” با ٧.٩ درصد، “روغن نباتی جامد” با ۴.٢ درصد و “شیر پاستوریزه” با ٢.٣ درصد بوده است. همچنین در این گروه “تخم مرغ” ۴.۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

در گروه میوه و خشکبار نیز، بیشترین افزایش قیمت مربوط به “هندوانه” با ۴٢ درصد، “انار” با ١۴.١ درصد و “لیمو ترش” با ١٣.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. گفتنی است که در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت مربوط به “شکر” با ٧.٩ درصد و “قند” با ٧.۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا