کد خبر: 15060045240
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

افزایش ۲ برابری پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در سال ۱۴۰۰

بانک کشاورزی تا ۱۳شهریور سال جاری تعداد ۱۵هزار و۶۰۱فقره تسهیلات، جمعاً به مبلغ ۲۴هزار و ۸۵۳میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت کرده است.

به گزارش روابط‌عمومی بانک کشاورزی، تسهیلات پرداختی این بانک برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از مبلغ ۱۲هزار و۷۷۰میلیارد ریال در شهریور سال۱۳۹۹به مبلغ ۲۴هزار و۸۵۳میلیارد ریال در شهریور سال جاری افزایش یافته است که حاکی از افزایش نزدیک به ۲برابری تسهیلات پرداختی در این بخش،طی مدت یاد شده است.

بر اساس این گزارش، تسهیلات پرداختی این بانک برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹از رشدی حدود ۹۵درصدی برخوردار بوده است و با پرداخت این مبلغ در سال جاری علاوه بر پوشش افزایش قیمت ماشین‌های کشاورزی،تعداد بیشتری از این ماشین‌ها به ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی افزوده شده است.

این گزارش می‌افزاید؛ برنامه عملیاتی تعیین‌شده از سوی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای پایان سال جاری مبلغ ۳۰هزار میلیارد ریال تعیین شده است که تا کنون حدود ۸۳درصد از این برنامه محقق شده است.

توسعه مکانیزاسیون به عنوان یکی از عوامل اساسی رشد و پایداری تولید کشاورزی به ویژه در زیر بخش زراعت، جزو اولویت‌های این بانک در پرداخت تسهیلات قرار دارد که خوشبختانه تسهیلات پرداختی به این بخش رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا