کد خبر: 310503170579
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

افزایش ۴ هزار و ۶۵۱ واحدی شاخص کل بورس/ یک میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد

امروز خبری مبنی بر تصویب حمایت ۱۰ همتی بانک‌ها از بورس منتشر شد که توانست فشار عرضه روز گذشته را از بین ببرد. با این حال معاملات بازار سهام نشان می‌دهد تنها یک میلیارد تومان پول حقیقی به معاملات بورس امروز تزریق شده است.

به گزارش تجارت نیوز، معاملات امروز سهام در خلاف جهت کندل معاملاتی روز گذشته بسته شد و در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد چهار هزار و ۶۵۳ واحدی که معادل ۰.۲۳ درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات روز جاری در سطح دو میلیون و ۳۷ هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر، قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نیز افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز ۳۴۸ واحد که معادل ۰.۰۵ درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح ۶۳۹ هزار واحد رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را ۴.۹ میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را دو هزار و ۷۵ میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

تراز پول حقیقی در سهام، مانند روز معاملاتی گذشته، امروز مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود یک میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شده است. موضوع دیگری که باید عنوان کرد اینکه تا لحظه تنظیم این گزارش حدود ۴۸ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا