کد خبر: 06100062750
دسته‌بندی نشدهروزنامه

اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۲ به بالای ۱۰۰ تریلیون دلار می‌رسد

ترجمه: سلیم حیدری

گزارش جدید یک موسسه مشاوره مستقر در بریتانیا نشان می‎ دهد که با وجود اثرات ماندگار همه ‎گیری کووید-۱۹، تولید اقتصاد جهانی برای اولین بار در تاریخ در سال آینده از ۱۰۰ تریلیون دلار فراتر خواهد رفت.

یک سال پیش، ما امیدوار بودیم که اثرات اقتصادی همه‌گیری نسبتاً سریع از بین برود. ما اکنون انتظار داریم که تولید ناخالص داخلی جهانی به دلار در سال ۲۰۲۲ بیشتر از قبل از همه‎گیری باشد و برای اولین بار به بیش از ۱۰۰ تریلیون دلار برسد.

مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی (CEBR) در جدول سالانه لیگ جهانی اقتصاد ۲۰۲۲ که در روز یکشنبه منتشر شد، گفت: سال گذشته پیش‌بینی ما این بود که این رقم تنها در سال ۲۰۲۴ محقق خواهد شد.

این تحقیق پیش بینی های اقتصادی ۱۹۱ کشور را تا سال ۲۰۳۶ جمع‎آوری می‎کند.

مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی (CEBR) در جدول سالانه لیگ جهانی اقتصاد ۲۰۲۲ که در روز یکشنبه منتشر شد، گفت: «یک سال پیش، ما امیدوار بودیم که اثرات اقتصادی همه‌گیری نسبتاً سریع از بین برود.

ما اکنون انتظار داریم که تولید ناخالص داخلی جهانی به دلار در سال ۲۰۲۲ بیشتر از قبل از همه ‎گیری باشد و برای اولین بار به بیش از ۱۰۰ تریلیون دلار برسد.

سال گذشته پیش‌بینی ما این بود که این رقم تنها در سال ۲۰۲۴ محقق خواهد شد.» این تحقیق پیش‎بینی‌های اقتصادی ۱۹۱ کشور را تا سال ۲۰۳۶ جمع ‎آوری می‎ کند.

تحلیلگران می‎ گویند که علیرغم ظهور نوع امیکرون  کووید-۱۹ در پایان سال، «ایمنی بهبود یافته در بسیاری از کشورها محدودیت‎ های سختگیرانه را کمتر می‎کند، و این درحالیست که سازگاری اقتصادی بیشتر سبب می‌شود که محدودیت‌های مجدد ضربه کمتری نسبت به قبل وارد کند.»

CEBR می ‎گوید مساله تورم موضوع شماره یک جهان در سال‎های آینده خواهد بود.

به نقل از رویترز، داگلاس مک ویلیامز، معاون رئیس گفت: «مساله مهم برای دهه ۲۰۲۰ این است که اقتصادهای جهان چگونه با تورم کنار می‎آیند که اکنون در ایالات متحده به ۶.۸ درصد رسیده است.»

بر اساس این گزارش، چین در مسیر پیشی گرفتن از ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان از نظر دلار در سال ۲۰۳۰ قرار دارد. پیش ‎بینی می‎شود هند در سال آینده از فرانسه عبور کند، در حالی که ممکن است بریتانیا در سال ۲۰۲۳ جایگاه خود را به عنوان ششمین اقتصاد بزرگ جهان پس بگیرد.

این گزارش همچنین می گوید آلمان می‎تواند از نظر تولید اقتصادی در حدود سال ۲۰۳۳ از ژاپن پیشی بگیرد. پیش‎بینی می‎ شود روسیه تا سال ۲۰۳۶ وارد ۱۰ کشور برتر شود.

تحلیلگران CEBR همچنین درباره رکود اقتصادی بین سال‎های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ هشدار می‎ دهند.

این گزارش می‎گوید: «ما امیدواریم که یک تعدیل نسبتاً متوسط در اقتصاد، عناصر غیر گذرا را تحت کنترل درآورد. در غیر این صورت، جهان باید خود را برای رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ آماده کند.»

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا