کد خبر: 090403164372
روزنامهعصر انقراض (طنز)

الگوی جدید جهانی و مالیات بر اجابت مزاج الاغ!

برای اولین‌بار در جهان: وضع مالیات برای باد شکم گاوها در دانمارک.

راضیه حسینی

کشاورزان دانمارکی به‌زودی باید مالیاتی جدید برای باد شکم و آروغ دام‌های خود بپردازند و این اولین کشوری است که چنین اقدامی را برای مبارزه با انتشار گاز متان ناشی از گرمایش جهانی اجرا می‌کند. این مالیات جدید قرار است از سال ۲۰۳۰ برای گاو، گوسفند و خوک در دانمارک اعمال شود.

مسئولان وطنی عزیز، برای‌تان خبری آورده‌ام شیرین‌تر از قند. دیگر نگران گرفتن مالیات از مردم نباشید. به‌هیچ‌وجه لازم نیست مدام مالیات‌های تکراری را هر سال چندین برابر کنید به‌زور از مردم بگیرید. می‌توانید با وضع قوانین جدید، مالیاتی تازه بنا کنید و لذت ببرید.

کشور ما در این زمینه می‌تواند حتی از دانمارک نیز جلو بزند. حالا که این قانون تا سال ۲۰۳۰ اجرا نمی‌شود شما می‌توانید اولین، در جهان باشید و این مالیات را به نام خودتان ثبت کنید! حتی می‌توانید خلاقیت‌های جذاب‌تری نیز به کار گیرید. برای این کار چند پیشنهاد داریم:

برای اجابت مزاج الاغ ماده مالیات وضع کنید

مثلاً بابت هر گرم عنبر نسارا ده میلیون مالیات مشخص کنید. چه کسی می‌تواند اعتراض کند؟ مگر سال گذشته که مالیات اصناف یک‌باره چندین برابر شد کسی توانست اعتراض کند و آنها که معترض شدند راه به جایی بردند؟ پس با خیال راحت هر عددی که دل‌تان خواست را اعلام کنید. حُسن الاغ و کلاً هر موجود زنده‌ای در این است که نمی‌تواند جلو عملکرد رودۀ بزرگ را بگیرد و درهرصورت مالیات بیرون خواهد ریخت!

برای نفس‌کشیدن مالیات وضع کنید

هر دم و بازدم ما درصد زیادی اکسیژن مصرف می‌کند و درصدی هم کربن‌دی‌اکسید تحویل می‌دهد. ما مردم باید بابت هوای پاکی که فرومی‌بریم و آلودگی‌ای که بیرون می‌دهیم مالیات بپردازیم! اصلاً شاید با وضع همین مالیات هوای پایتخت هم پاک شد! برای این‌که نفس‌های مردم را بشمارید هم می‌توانید از مسئولان دانشمند و نخبۀ کمک بگیرید و دستگاه «نفس شمار» بسازید و آن را به مردم بفروشید.

هرکسی هم که نخرید مالیاتش را چندبرابر کنید. دستگاه نفس شمار را درب منازل مردم ببرید و حتی شده به‌صورت قسطی، به آنها تحویل دهید.

در ادامه می‌توانید از لبخند مردم، بابت اوضاع خوبی که فراهم کردید، غم مردم، بابت وضع بدی که خودشان ساختند، خواب مردم، بابت امنیتی که مهیا کردید و… هم مالیات بگیرید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا