کد خبر: 18070049233
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

بانک رفاه ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات به اردبیل اختصاص می‌دهد

به گفته استاندار اردبیل با امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری با بانک رفاه اعطای پنج‌هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب این تفاهم‌نامه برای حل برخی مسائل استان تنظیم و مبادله شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی، گفت: این استان در بسیاری شاخص‌های اقتصادی از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و سیاست دولت سیزدهم هم محرومیت‌زدایی و ایجاد توسعه متوازن است.

او افزود: بر این اساس به منظور تامین منابع مالی تعدادی از طرح‌ها و واحدهای تولیدی، اقتصادی و صنعتی استان اردبیل در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش نیازمند همکاری مشارکت بانک‌ها هستیم.

استاندار اردبیل با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با مدیرعامل بانک رفاه کارگران، تشریح کرد: منابع مالی مورد نیاز در این تفاهم‌نامه بدون نیاز منابع و مصارف استانی، از منابع مختلف و متمرکز کشوری و صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت خواهد شد.

عاملی با اشاره به اینکه امروزه طرح‌های اقتصادی به تسهیلات بانکی نیاز دارند، ادامه داد: برای رفع این مشکل پرداخت تسهیلات برای طرح‌ها و واحدهای اقتصادی پس از تصویب در کارگروه تخصصی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یا اشتغال و سرمایه‌گذاری، برابر ضوابط بانکی انجام می‌شود.

او بیان کرد: سرمایه‌گذاران در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری نیازمند تسهیلات بانکی و حمایت هستند و بر اساس این تفاهم‌نامه معرفی اشخاص حقیقی و حقوقی در استان اردبیل به منظور افتتاح حساب و افزایش منابع جهت تامین اعتبار مورد نیاز بخشی از طرح‌ها در دستور کار قرار گرفت.

استاندار اردبیل همچنین گفت: برای بحث زیرساخت نیز استفاده از ماده ۵۶قانون برای تامین منابع و بخشی هم از سوی بانک رفاه تامین می‌شود که امید می‌رود با همکاری سایر بانک‌ها توازن و عدالت منطقه‌ای و توزیع عادلانه منابع گام‌های موثری برداشته شود.

‌هزار و ۴۵واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵هزار نفر در استان اردبیل وجود دارد که حدود ۳ درصد آنها فعال هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا