کد خبر: 24100065132
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

بانک گردشگری ۵۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش تولید و اشتغال پرداخت می‌‌کند

در آستانه آغاز دوازدهمین سال فعالیت بانک گردشگری، با امضای قراردادی بین این بانک و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مجموع ۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان معرفی‌شده از سوی وزارت میراث فرهنگی پرداخت می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی بانک گردشگری، قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل اعتبارات بند(الف) تبصره ۱۸قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بین بانک گردشگری به عنوان بانک عامل و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بین مقام‌های عالی دو طرف در محل سالن اجتماعات بانک گردشگری امضا شد.

با احتساب آورده بانک گردشگری در مجموع ۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی بر مبنای پروژه‌های مصادیق گردشگری، به متقاضیانی که از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شوند، پرداخت خواهد شد.

مدت اجرای این قرارداد یک سال است که با توافق طرفین، متناسب با زمان و ضوابط مربوطه قابل تمدید است.

مدیرعامل بانک گردشگری در مراسم امضای این قرارداد گفت: این بانک با توجه به رسالت خود طی ۱۱سال گذشته همواره در حمایت از صنعت گردشگری پیشگام بوده و همکاری‌های خوبی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته و دارد.

مرتضی خامی افزود: بانک گردشگری تاکنون از منابع داخلی و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی که با صندوق توسعه ملی داشته، ۱۰۰مرکز بزرگ گردشگری را تامین مالی کرده است. اکنون با انعقاد قرارداد با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با استفاده از توانمندی بانک، طرح‌های تکمیل و توسعه مراکز گردشگری را تامین مالی خواهد کرد.

او تصریح کرد: اعضای هیات مدیره بانک گردشگری و تیم اجرایی بانک آمادگی دارند تا سیاست‌های دولت در حوزه گردشگری را محقق کنند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این مراسم گفت: با امضای قرارداد امروز، مبلغ ۲۰۰۰میلیارد ریال از سوی این وزارتخانه در اختیار بانک گردشگری به‌عنوان بانک عامل قرار می‌گیرد و بانک نیز معادل یک و نیم برابر مبلغ مذکور را به‌عنوان آورده به رقم مذکور می‌افزاید تا در زمینه رونق گردشگری تسهیلات پرداخت شود.

سعید اوحدی افزود: از کل تسهیلات درنظر گرفته شده، معادل ۴۰درصد در حوزه صنایع دستی و ۶۰درصد در طرح‌های گردشگری با رویکرد تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بالاتر از ۷۰درصد پرداخت خواهد شد که خروجی آن اشتغال‌زایی برای کشور باشد. پیش‌بینی می‌کنیم با قراردادهایی که وزارت میراث فرهنگی با بانک‌های عامل دارد، حدود ۴۰هزار شغل جدید در مناطق مختلف کشور ایجاد شود.

او ادامه داد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بانک گردشگری را به‌عنوان بانک عامل انتخاب کرده زیرا که این بانک در مدت بیش از یک دهه فعالیت همواره بیشترین حمایت‌ها را از صنعت گردشگری در داخل و خارج کشور داشته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا