کد خبر: 28040038288
صنعت و معدن

با توافق وزارت صمت و نیرو: نحوه فعالیت صنایع سیمان و فولاد مشخص شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر لزوم تداوم تولید در صنایع مختلف کشور، از ابلاغ مصوبه نحوه مصرف برق و برنامه ریزی برای فعالیت صنایع سیمان و فولاد خبر داد.


به گزارش شاتا، سعید زرندی در خصوص تامین برق مورد نیاز صنایع سیمان و فولاد کشور، با تاکید بر ضرورت استمرار تولید در حوزه‌ های مختلف صنعتی و معدنی و اهمیت این دو صنعت در اقتصاد کشور گفت: با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور حمایت از تولید در صنایع سیمان و فولاد، ستاد فرماندهی راهبری اوج بار کشور در مصوبه‌ ای نحوه مصرف در این دو صنعت را ابلاغ کرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با بیان اینکه این مصوبه بازه زمانی و میزان فعالیت صنایع سیمان و فولاد را از روز دوشنبه ( ۲۸ تیر ماه) لغایت یکشنبه (۳ مرداد ماه) تعیین کرده است، افزود: مقرر شد نحوه ادامه فعالیت صنایع مذکور بعد از این بازه زمانی نیز در جلسه هفته آینده ( روز شنبه۲ مرداد ماه) بررسی و نتایج آن اعلام شود.

زرندی در ادامه همکاری حوزه صنعت درخصوص مصرف برق را خوب توصیف کرد و افزود: تمام تلاش ما در وزارت صمت ، حمایت از بخش تولید است و با توجه به شرایط فعلی سعی شده است تا با تنظیم این برنامه، ضمن فعالیت حداکثری این صنایع، نهایت صرفه‌جویی و همکاری را با شرکت توانیر داشته باشیم.

بر اساس توضیحات زرندی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ( ۲۸ و ۲۹ تیرماه) صنایع سیمان از ساعت ۲۴:۰۰ الی ۸:۰۰ صبح مجاز به فعالیت بدون محدودیت هستند و از ساعت ۸:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰ با ۳۰درصد دیماند مصرفی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: صنایع فولاد نیز در این ۲ روز از ساعت ۲۴:۰۰ تا ۸:۰۰ صبح مجاز به فعالیت با ۵۰ درصد و از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ صرفا با ۱۰ درصد دیماند مصرفی هستند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: با توجه به این مصوبه، صنایع سیمان از روز چهارشنبه ( ۳۰ تیرماه) الی یکشنبه (۳ مرداد ماه) بدون هیچ‌گونه محدودیت می‌توانند فعالیت تولیدی داشته باشند و صنایع فولاد نیز در این بازه زمانی با ۵۰ درصد دیماند مصرفی مجاز به فعالیت هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا