کد خبر: 05119913473
بانک و بیمه

بدون ضامن، از بانک مهر ایران تسهیلات بگیرید!

اگر شما هم در ارائه تضامین مورد نیاز برای دریافت وام مشکل دارید، باید بدانید بانک مهر ایران به‌تازگی پرداخت تسهیلات بدون ضامن را اجرایی کرده و می‌توانید تنها با یک فقره چک ضامن خودتان شوید!

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک در راستای گسترش ابزارهای بانکداری نوین، خدمتی جدید را بر بستر همراه‌بانک خود ارائه کرده است. بانک مهر ایران که پیش از این افتتاح حساب آنلاین و همچنین درخواست تسهیلات آنلاین را بر بستر وب‌سایت و همراه‌بانک خود ارائه کرده بود، به‌تازگی امکان درخواست تسهیلات بدون ضامن را نیز روی نرم‌افزار همراه‌بانک خود ایجاد کرده است.

در این روش که بر مبنای امتیاز اعتباری مشتری است، متقاضی دریافت تسهیلات، نیازی به ارائه ضامن ندارد و در صورتی که امتیاز اعتباری وی اجازه دهد، خودش ضمانت تسهیلات دریافتی را بر عهده گرفته و تنها با ارائه یک برگه چک می‌تواند تسهیلات مورد نظر را دریافت کند.

مشتریان بانک مهر ایران می‌توانند در صفحه نخست نرم‌افزار همراه‌بانک وارد بخش تسهیلات شوند. در این بخش مشتریان می‌توانند تسهیلات دریافتی خود و اطلاعات مربوط به اقساط باقی‌مانده اعم از تعداد، مبلغ و موعد سررسید را مشاهده کنند. گزینه‌ای با عنوان درخواست تسهیلات آنلاین نیز در این صفحه وجود دارد که با انتخاب آن، کاربر وارد بخشی می‌شود که می‌توان تقاضای تسهیلات آنلاین را انتخاب کند. پس از این نوبت به انتخاب شعبه و حسابی می‌شود که فرد می‌خواهد بر مبنای آن وام قرض‌الحسنه دریافت کند. در مرحله بعد وضعیت مشتری از نظر اقساط معوق یا چک برگشتی سنجید می‌‌شود. بارگذاری مدارک مرتبط با هویت مشتری، شغل و محل سکونت وی در مرحله بعد انجام می‌‌شود. به همین ترتیب مشتری مراحل بعدی را نیز روی همراه‌بانک خود طی می‌کند. در صورتی که گردش حساب و امتیاز اعتباری وی اجازه دهد، تسهیلات به وی پرداخت می‌شود و مشتری پیش از آن تنها لازم است یک فقره چک صیادی را به‌صورت حضوری یا از طریق پست به شعبه مورد نظر برساند.

تسهیلات بدون ضامن چه مزیتی دارد؟

ارائه ضامن یکی از چالش‌های اصلی برای دریافت وام به شمار می‌رود. دریافت ضامن‌های متعارف در شبکه بانکی مشکلاتی را برای بانک‌ها و مشتریان آن‌ها ایجاد کرده است. از یک سو ممکن است شما به ضامن‌های متعارفی که بانک‌ها از شما طلب می‌کنند، دسترسی نداشته باشید، اما در عین حال مشتری خوش‌حسابی باشید. همین مسئله باعث می‌شود از دریافت وام بانکی محروم شوید. روی دیگر سکه فردی است که می‌تواند تضامین مختلف مورد تأیید بانک‌ها را ارائه کند، اما ممکن است با بدحسابی مشکلاتی را برای خود، بانک و سایر مشتریان بانک ایجاد کند. از این جهت که بانک را برای وصول اقساط تسهیلاتش به دردسر بیندازد و این مسئله قدرت تسهیلات‌دهی بانک را کاهش داده و باعث شود امکان پرداخت تسهیلات به سایر مشتریان از بین برود یا به موعد آن تعویق بیفتد.

شیوه‌ای که در کشورهای توسعه یافته از آن بهره می‌برند، مبنا قرار دادن امتیاز اعتباری مشتری است. بر این اساس بانک بنا به امتیاز اعتباری که هر مشتری با عنایت به رفتارهای مالی پیشین خود داشته، ریسک فرد را ارزیابی کرده و تصمیم می‌گیرد به وی تسهیلات پرداخت کند یا خیر و اگر قرار است به وی تسهیلات پرداخت شود، مقدار آن چقدر باشد.

اکنون بانک مهر ایران به‌عنوان بانک پیشتاز در حوزه خدمات نوین بانکی، توانسته فرآیند دریافت تسهیلات را برای مشتریان خوش‌حساب خود آسان کند. مشتریان بانک مهر ایران می‌توانند در صورتی که بر اساس گردش حساب خود، مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند، نسبت به دریافت تسهیلات بدون ضامن اقدام کنند. در صورتی که مشتری مشمول دریافت تسهیلات شود، نسبت به درخواست امتیاز اعتباری خود اقدام می‌کند. بانک با بررسی امتیاز اعتباری مشتری و در صورتی که وی امتیاز لازم را داشته باشد، نسبت به پرداخت تسهیلات بدون ضامن به وی اقدام می‌کند. گفتنی است امتیاز اعتباری هر مشتری بر اساس تسهیلاتی است که تا کنون از بانک مهر ایران و سایر بانک‌ها دریافت کرده است. بر این اساس هر چقدر مشتری نسبت به پرداخت اقساط تسهیلات خود خوش‌قول‌تر باشد، امتیاز وی بالاتر است و بالعکس، هر چقدر مشتری در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی خود سهل‌انگاری کرده باشد و سابقه اقساط معوق در کارنامه وی به چشم بخورد، امتیاز اعتباری وی پایین‌تر خواهد بود.

سقف پرداخت تسهیلات بدون ضامن، همان سقف ۳۰ میلیون تومانی است که بانک مرکزی برای تسهیلات قرض‌الحسنه تعیین کرده است. میزان تسهیلاتی که به هر فرد قابل پرداخت است، بر اساس گردش حساب مشتری و حداکثر تا ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

از آنجایی که مشتریان بانک مهر ایران شامل یک جامعه ۱۰ میلیون نفری می‌شود، این بانک برای افزایش کیفیت و بالا بردن سرعت خدمت‌رسانی همواره پیشگام ارائه خدمات بانکداری نوین بر بستر ابزارهای غیرحضوری بوده است.

کاهش رفت‌وآمد مشتریان به شعب بانکی می‌تواند کاهش سفرهای درون‌شهری را در پی داشته باشد که هم به حفظ سلامتی شهروندان کمک می‌کند و هم می‌تواند برداشتن گامی در راستای کاهش آلودگی هوا به شمار رود.

مدیرعامل بانک مهر ایران، نماینده بنیاد بین‌المللی غدیر شد

طی مراسمی با حضور آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر، دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک به عنوان ریاست نمایندگی این بنیاد در بانک قرض الحسنه مهر ایران منصوب شد.

به گزارش اداره روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، آیت الله صدیقی در این مراسم، ضمن اعطای حکم ریاست نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر به دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک مهر ایران بیان داشت: خدا را شکر که در این بانک، خدمات قرض الحسنه واقعی و اسلامی به مردم نیازمند ارائه می شود و مطمئناً کار برای خدا برکت به همراه خواهد داشت.

در ادامه ظریف‌منش، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر نیز اظهار داشت: هدف از فعالیت بنیاد غدیر، بیان فلسفه و حقیقت غدیر در جامعه است و بانک مهر ایران می تواند با خدمات و طرح های تسهیلاتی خود علاوه بر ترویج فرهنگ قرض الحسنه در جامعه نقش موثری در حمایت از مولفین و ناشرین حوزه غدیر ایفا کند.

در ادامه دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز تاسیس دفتر نمایندگی بنیاد غدیر در این بانک را افتخاری بزرگ برای تمامی مجموعه کارکنان دانست و اظهار داشت: امیدواریم این رویداد زمینه خدمت‌رسانی درخور و شایسته به خاندان اهل بیت را برای همه ما فراهم آورد.

وی با اشاره به توسعه اقدامات این بانک در دستگیری از نیازمندان جامعه افزود: بانک مهر ایران در حال حاضر بالغ بر ۱۰ میلیون نفر مشتری دارد که بیش از ۸ میلیون نفر از آنان از تسهیلات قرض الحسنه بانک برخوردار شده اند.

دکتر اکبری ادامه داد: در ۴ سال گذشته بیش از ۶ میلیون فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان جامعه اعطا شده است و هم اکنون قریب به ۲ و نیم میلیون نفر از هموطنان به طور سالانه از تسهیلات این بانک استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: در این سال ها تلاش نمودیم تا با تغییر رویکرد تسهیلات پرداختی از حوزه معیشت به حوزه اشتغال، به توسعه اشتغالزایی، حمایت از کارآفرینی و ایجاد درآمد پایدار برای آحاد جامعه کمک کنیم.

مرتضی اکبری با تاکید بر میزان مطالبات پایین بانک مهر ایران بیان داشت: خوشبختانه میزان مطالبات حاصل از تسهیلات پرداخت شده کمتر از یک درصد است که نشان دهنده خوش حسابی اقشار نیازمند جامعه می باشد.

وی افزود: در این سال ها با توجه به توسعه شناخت هموطنان از خدمات و طرح های تسهیلاتی بانک، استقبال شایسته ای از محصولات بانک صورت گرفته به‌نحوی که در سال جاری نیز علاوه بر مشکلات ناشی از شرایط اقتصادی، بیش از ۴۵ درصد رشد منابع را شاهد بودیم.

دکتر اکبری با اشاره به ارتقاء منابع بانک از ۵ هزار میلیارد تومان به ۴۳ هزار میلیارد تومان در ۴ سال گذشته، بیان داشت: این مجموعه بیشتر با نیازمندان جامعه کار می کند و مشتریان آن را افرادی تشکیل می‌دهند که اغلب مشکلاتشان با تسهیلات ۵ تا ۱۰ میلیون تومان برطرف می شود.

وی درباره اقدامات بزرگ بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز گفت: بانک مهر ایران با توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار و اهمیت اشتغالزایی این قشر از جامعه، بالغ بر ۳۳ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی پرداخت کرده است. پرداخت این وام قبل از بروز تورم در جامعه بسیار موثر واقع شد و مشکلات زیادی را از این قشر برطرف کرد.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران تصریح کرد: مشتری مداری و تکریم مراجعین در سرلوحه اخلاق حرفه ای کارکنان بانک قرار دارد و در پرداخت تسهیلات تا آنجا که شده سهل گرفته می شود. در این باره تلاش شده است تا با ترسیم سازکارهای مناسب و راه اندازی سامانه هایی، نسبت به شناسایی مشتریان خوش حساب و منظم اقدام و در اخذ ضامنین آنان نیز تسهیل شود.

وی با اشاره به بروز زلزله و سیل اخیر در کشور اظهار داشت: این بانک علاوه بر مشارکت در ساخت مدرسه، خانه بهداشت و منازل مسکونی در این استان ها، در طرحی شایسته نسبت به بیمه منازل روستایی ۳ استان محروم و کم برخودار کشور در مقابل حوادث و بلایای طبیعی اقدام نموده است.

دکتر مرتضی اکبری تاکید کرد: بیمه بالغ بر ۵۰۰ هزار خانه روستایی در سال گذشته از محل بودجه تبلیغات این بانک صورت گرفته و این طرح برای کمک به سایر استان های محروم نیز ادامه دارد.

مدیرعامل بانک مهر ایران درباره اخذ وجه التزام در این بانک نیز گفت: اخذ جریمه دیرکرد از مشتریان بدحساب وظیفه ای است که قانون بر عهده بانک ها نهاده است، با این حال بانک مهر ایران با موافقت اعضای هیات مدیره و سهامداران خود، در راستای توسعه و ترویج بانکداری اسلامی این مبلغ را به گسترش مسئولیت های اجتماعی خود اختصاص داده است.

وی افزود: از این پس مبالغ جمع آوری شده از محل وجه التزام در بانک مهر ایران به امور عام المنفعه اختصاص پیدا می کند و امسال نیز ۱۳ میلیارد تومان برای کمک به بهبود شرایط اقتصادی متاثر از شیوع کرونا در مناطق محروم اختصاص یافته است.

شایان ذکر است در این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات سلیمان توکلی، عضو هیأت مدیره بانک مهر ایران و دبیر نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر در این بانک تقدیر به عمل آمد.

حمایت بانک مهر ایران از توسعه اشتغال در روستاها

بانک قرض الحسنه مهر ایران در چارچوب تفاهم نامه همکاری با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری برای توسعه اشتغال در روستاها و مناطق محروم، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، امروز تفاهم‌نامه‌ای به امضای دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل این بانک و دکتر محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری رسید که در چارچوب آن بانک مهر ایران با هدف ایجاد و تثبیت اشتغال در روستاها و مناطق محروم، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران در نشست خبری این تفاهم‌نامه گفت: کار خوبی که در بانک مهر ایران طی یکی دو سال گذشته انجام شده، توجه به توسعه مشاغل و کسب و کارهای خرد بوده که یکی از حوزه‌های آن حوزه روستایی است.

وی این طور ادامه داد: بانک مهر ایران اقدامات گسترده‌ای را با نهادهایی همچون بنیاد برکت و کمیته امداد انجام داده و امروز نیز خوشبختانه با معاونت توسعه روستایی تفاهم‌نامه امضا کرده است. امیدواریم شاهد توسعه اشتغال در روستاهای کشور باشیم.

پرداخت ۲۳۰هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مهر ایران

اکبری اظهار کرد: بانک مهر ایران از اوایل امسال یک میلیون و ۷۲۰ هزار فقره وام به ارزش ۲۳۰هزار میلیارد ریال پرداخت کرده که ۴۰ درصد آن در حوزه اشتغال و ۶۰ درصد آن در حوزه ازدواج، معیشت و درمان بوده است.

مدیرعامل بانک مهر ایران افزود: تفاهم‌نامه ای که امروز امضا می‌کنیم برای توسعه اشتغال خرد روستایی است. معاونت روستایی ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد ریال برای این کار تخصیص می‌دهد و بانک نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اضافه می‌کند. مجموعاً ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد در حوزه اشتغال روستایی به افرادی که از سوی معاونت روستایی معرفی شوند، پرداخت می‌شود.

مدت بازپرداخت تسهیلات به طور متوسط ۴۸ ماه است

اکبری درباره مبلغ این تسهیلات گفت: حداقل ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال و حداکثر ۲ میلیارد ریال بر اساس کاری که تعریف می‌شود، پرداخت خواهد شد. ضامنین نیز بر اساس چیزی است که بانک مرکزی تعریف کرده است. مدت بازپرداخت تسهیلات یاد شده نیز از ۳۶ تا ۶۰ ماه و به‌طور متوسط ۴۸ ماه است. امیدوارم این تفاهم‌نامه باعث خیر شود و برکاتش برای جامعه به ویژه روستاییان پرثمر باشد.

مدیرعامل بانک مهر ایران تأکید کرد: به محض اینکه سهم مشارکت معاونت توسعه روستایی پرداخت شود، پرداخت تسهیلات نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: ضامنین بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی تعیین می‌شوند. زمانی که نهاد مشارکت‌کننده سهمی در ضمانت بر عهده گیرد، بانک تضامین را تسهیل کند. اما هنگامی که خود مشارکت‌کننده نمی‌تواند چنین کاری انجام شود، بر اساس آیین‌نامه بانک مرکزی عمل می‌شود. برای تسهیلاتی که در چارچوب این تفاهم‌نامه پرداخت می‌شود، بین یک تا دو ضامن بسته به نوع کاری که تعریف می‌شود، مورد نیاز است.

مبلغ این تفاهم‌نامه می‌تواند افزایش یابد

در ادامه این نشست امید، معاون روستایی رئیس جمهوری اظهار کرد: پرداخت این تسهیلات کار ارزشمندی است که در حال رقم خوردن است. پرداخت این تسهیلات فرصت جدیدی برای خدمت در حوزه اشتغال روستاییان ایجاد می‌کند. البته عددی که ذکر شد می‌تواند یک پایه اولیه باشد که ظرف هفته آینده اجرایی شود. این عدد می‌تواند در سال جاری و سال آتی افزایش یابد و به این صورت این حرکت را تسریع کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از توفیقات این دولت توجه به اشتغال روستایی است. از ابتدای انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در حوزه روستایی صورت گرفته است. زیرساخت های روستاهای ما اکنون مطلوب است. روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور همگی از نعمت برق، ۷۵ درصد از نعمت آب، حدود ۸۶ درصد از گاز، تقریباً ۱۰۰ درصد از آموزش و بهداشت برخوردارند و در بیش از ۵۰ درصد روستاها مقاوم‌سازی انجام شده است. در این دولت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در روستاها از ۱۵ درصد به ۹۲ درصد رسیده است.

اقدامات دولت برای اشتغال روستاییان

امید در ادامه گفت: خدمت ویژه‌ای که این دولت انجام داده مختص اشتغال روستاییان بوده است. ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این امر در نظر گرفته شده که از سال ۱۳۹۷ پرداخت آن آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در همین راستا حرکت‌های متعددی انجام شده و منابع مختلفی برای اشتغال روستاییان تعریف شده است. از محل منابعی که ۲۲هزار میلیارد تومان بوده، نرخ بیکاری روستاها ۱.۴ درصد کاهش یافته است. همچنین اشتغال روستاییان از سبد اشتغال کشور بین ۳ تا ۵ درصد بوده که اکنون به ۲۹ درصد رسیده است.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهوری افزود: از محل اعتبار اشتغال روستاییان شاهدیم که نرخ مهاجرت روستایی به یک برابری نسبی رسیده است. پیش از انقلاب اسلامی تا پایان سال ۱۳۹۵ شاهد کاهش جمعیت روستایی بودیم، اما اکنون با حرکت های خوبی که صورت گرفته این روند تقریباً متوقف شده است. یعنی مهاجرت روستایی و مهاجرت معکوس تقریباً برابر شده است. امیدواریم بتوانیم به زودی روند مثبتی را در این زمینه تجربه کنیم.

بانک مهر ایران، بانک مبارکی است

امید گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک بسیار مبارکی است و در هر حرکتی که انجام داده، موفق بوده است. این بانک بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور است و ۲۳۰هزار میلیارد ریال تسهیلاتی که در سال جاری پرداخت کرده نشان از همین موضوع است.

وی با بیان اینکه می توان همکاری های جدیدی با این بانک انجام داد، اظهار کرد: این بانک سابقه روشن و خوبی دارد. بانک مهر ایران معروف است که به خوبی محرومان را به‌ویژه در روستاها حمایت می‌کند و سخت‌گیری سایر بانک ها را ندارد. امیدوارم این فتح بابی باشد که به زودی گسترش یابد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا