کد خبر: 02040188132
اخبار شرکت هاصنعت و معدن

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی اولیه با اصول تهیه نقشه‌های زمین شناسی در استان کردستان

در راستای طرح تحولی زمین‌شناسی و اکتشاف که این سازمان متولی انجام آن در استانهای خراسان جنوبی و کردستان بوده، از دوم الی پنجم تیرماه، کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با اصول تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در استان کردستان در حال برگزاری است.

در راستای طرح تحول در تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی و اکتشاف و همچنین آموزش همزمان صحیح و اصولی زمین‌شناسان و معدنکاران، با همت و تلاش گروه آموزش این سازمان و پژوهشکده علوم زمین کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته زمین‌شناسی در استان کردستان از دوم الی پنجم تیرماه درحال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در راستای اجرای این طرح  که سازمان متولی انجام آن است فعالیت‌هادر استانهای خراسان جنوبی و کردستان در حال انجام است.

بنا به این گزارش، دکتر عبدالله سعیدی از پیشکسوتان زمین‎شناس، دکتر محمدرضا قاسمی و دکتر مرتضی خلعتبری از اساتید پژوهشکده علوم زمین از مدرسان این دوره هستند.

این کارگاهها در روز اول خود با مباحث تئوری همچون تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مناطق دگرگونی، رسوبی، آذرین و برداشت‌های ساختاری در نقشه‌های زمین‌شناسی آغاز و در روزهای سوم، چهارم و پنجم تیرماه با بخش آموزش عملی در حوزه‌های پترولوژی، تکتونیک و چینه‌شناسی در مسیرهایی همچون صالح آباد همدان، مسیرچشمه سنندج، دهگلان و کانی گلزار ادامه خواهد داشت.

نکته حائز اهمیت درخصوص این کارگاهها، امکان حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زمین‌شناسی و معدن در کنار کارشناسان خبره سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور است و این سازمان امکان حضور افراد و علاقمندان بومی و غیربومی خارج از سازمان را در این کارگاهها مهیا کرده است.

عکس: مریم السادات میرآفتاب تهران

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا