کد خبر: 10090058742
صنعت و معدن

توسعه فعالیت‌های سازمان زمین‌شناسی ایران در غرب آفریقا به دنبال امضای تفاهم‌نامه با اتاق معادن کشور مالی

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران و اتاق معادن کشور مالی، فعالیت‌های زمین‌شناسی و معدنی کشورمان در غرب آفریقا توسعه خواهد یافت.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به نقل از روابط‌عمومی مرکز پژوهش‌های کاربردی البرز، همزمان با بازدید رئیس اتاق معادن کشور مالی از مرکز پژوهش‌های کاربردی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، تفاهم نامه همکاری‌های مشترک میان دو طرف به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه که به امضای آقای پونا عبدوالایه Abdoulaye Ponaرئیس اتاق معادن کشور مالی و دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور رسید، مشارکت، تبادل و بهره‌مندی از خدمات، تخصص‌های علمی، پژوهشی و فنی متقابل را در دستور کار دارد.

بر اساس این گزارش، هدف از امضای این تفاهم‌نامه، تبادل ظرفیت‌های علمی و فنی دو طرف در زمینه‌های تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی در مقیاس‌های مختلف، انجام اکتشافات مواد معدنی فلزی و غیرفلزی با استفاده از تجهیزات و فناوری‌های مدرن، انجام اکتشافات ژئوشیمیایی، همکاری در زمینه مطالعات زمین‌شناسی زیست‌محیطی، هیدروژئولوژی، مخاطرات زمین‌شناختی و زمین‌شناسی مهندسی، همکاری در زمینه‌های زمین‌شناسی پزشکی، تاسیس سیستم پایگاه داده‌های علوم زمین و GSI، ایجاد سیستم ثبت محدوده‌های معدنی در مالی، بررسی نیازسنجی و به‌وزرسانی آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی مالی بر اساس استانداردهای بین‌المللی، همکاری در زمینه آنالیز نمونه‌های برداشت شده و آموزش کارشناسان مالی در زمینه‌های مورد توافق و همکاری عنوان شده است.


آقایان حسین طالشی صالحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مالی، پروفسور کوناته دیالا مشاور ارشد اتاق معادن کشور مالی، گوایندو باکاری مشاور اقتصادی اتاق معادن کشور مالی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز در این جلسه و بازدید حضور داشتند.

گفتنی است، کشور مالی با نام رسمی جمهوری مالی کشوری محصور در خشکی واقع در غرب آفریقا است و از شمال شرقی با الجزایر و از خاور و جنوب شرقی با نیجر و ازجنوب خاوری با بورکینافاسو و از جنوب با ساحل عاج و از جنوب غربی با گینه و از خاور با سنگال و از شمال غربی و غرب با موریتانی مرز مشترک دارد. این کشور در جنوب صحرای بزرگ آفریقا قرار گرفته و بخش‌هایی از آن در این صحرا واقع شده‌ است.
کشور مالی علاوه بر معادن غنی طلا که عنوان سومین کشور تولیدکننده طلا را در اختیار دارد، سرشار از معادن آهن، بوکسیت، اورانیوم، لیتیم و منیزیم است که کمتر به آنها پرداخته شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا