کد خبر: 19090060158
بازارها و خدمات مالیروزنامه

به جریان افتادن سکه جدید دو یورویی از اول ژانویه

ترجمه: محمود نواب مطلق

از اول ژانویه ۲۰۲۱(۱۱ دی ۱۴۰۰) که ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا آغاز می‎شود سکه جدید دو یورویی نیز به جریان خواهد افتاد.

کلِمان بُن، وزیر اموراتحادیه اروپای فرانسه در آغاز کنفرانس خبری امانوئل مکرون با اعلام این مطلب گفت:«ضرب سکه جدید به دو دلیل بسیارمهم است؛ اول آنکه برای اولین باراز سال۲۰۰۲(۱۳۸۱) که مردم فرانسه و اتحادیه اروپا از سکه‎های یورو استفاده می‎کنند شکل آن تغییر می‏کند. سکه جدید مزین به بلوط و زیتون حکاکی شده روی آنست. دوم آنکه این امر در سالگرد به جریان افتادن یورو به عنوان پول واحد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۲(۱۳۸۱) رخ می‎دهد. در حقیقت سال ۲۰۲۲(۱۴۰۱) بیست سالگی استفاده از یورو خواهد بود»

او با نشان دادن سکه جدید تأکید کرد:« فرانسویان همانند سایر اروپائیان به این موضوع بیش از پیش بسیار علاقه‎مند هستند. چراکه این پول واحد، مظهر همبستگی، پایداری و جذابیت‎های اقتصادی سراسر اروپا محسوب می‎شود و در دوران بحران کرونا همین امر موجب ثبات و استقامت ما شد.»

کلِمان بُن، وزیر اموراتحادیه اروپای فرانسه در ادامه در مورد طرح جدی سکه دو یورویی بر این نکته تأکید کرد که:«بلوط و زیتون نماد قدرت و خرد است بخش حکاکی سکه‎های فرانسه در پاریس این طرح جدید را در ادامه سایر طرح‎هایی که هم اکنون در سکه‎های ما موجود است انتخاب و سکه‎های دو یورویی جدید را با آن ضرب کرد. درطرح جدید جنبه اهمیت به محیط زیست نیز ملاحظه شده است.» آغاز ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا به گونه‎‌ای دیگر نیز نشانه‎گذاری شده است. حروف اول کلمه اتحادیه اروپا با رنگ‎های پرچم فرانسه و ستاره‎های اتحادیه اروپا در هم آمیخته‎اند و یک پیکان به آنها اضافه شده است.«این پیکان نشانه حرکت به جلو و دوری از هرگونه عقبگرد و انصراف از اهداف است.»

منبع: فیگارو

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا