کد خبر: 27080056026
بورس

بورس رشد می‌کند؟/ سرنوشت پول‌های پارک شده در بازار چه می‌شود؟

بورس هفته چهارم آبان را در حالی به اتمام رساند که نسبت به هفته قبل افت سه درصدی در شاخص کل را ثبت کرد. اما وضعیت شاخص کل بورس و نمادهای مختلف در هفته آینده چطور خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام آخرین هفته آبان ماه را با افت ۳ درصدی در شاخص کل پشت سر گذاشت. کارشناسان معتقدند احتمالا این روند در هفته آینده بهبود می‌یابد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سهام گفت: هفته آینده عرضه‌ها زیاد و احتمالا شاخص مثبت خواهد بود‌. در سهم‌ها عرضه زیاد می‌شود و ابتدا سهم‌های کوچک و سپس سهم‌های بزرگ نوسانات مثبتی خواهند داشت.

وی ادامه داد: گروه خودرویی همچنان مثبت خواهد بود و به آن خوش‌بین هستم. عرضه‌ها در هفته‌ آینده در گروه خودرویی بیشتر است.

از طرفی سایر سهم‌های گروه خودرویی منتظرند تا بازگشایی لیدرهای اصلی گروه یعنی خودرو و خساپا اتفاق بیفتد و ابهامات مربوط به قیمت‌گذاری دستوری برطرف شود. شاید فرصت این است که در قیمت‌های مناسب‌تری در این گروه سرمایه‌گذاری کنیم.

رئیسی عنوان کرد: از طرفی قیمت دلار در بودجه عدد خوبی است و خیال سرمایه‌گذاران از بابت اینکه دلار ریزش داشته باشد راحت است.

دوست نداریم اتفاق بدی برای دلار بیفتد و حرکات شارپی داشته باشد و به نظر می‌رسد که فعلا کنترل می‌شود.

وی گفت: کف دلار بسته شده و صنایع و شرکت‌های وابسته به دلار از این حیث نگرانی نخواهند داشت و اتفاق بدی برای آن‌ها نمی‌افتد.

نرخ‌های جهانی هم فعلا روند افزایشی قبل را حفظ می‌کنند، اگرچه ممکن است اصلاحاتی داشته باشند اما تاثیر این افزایش‌ها را ما در گزارش‌های ۶ و ۹ ماهه فلزات خواهیم دید که گزارش‌های خوبی است. هفته آینده هفته خوبی برای سهم‌های بزرگ و خصوصا فلزات است.

رئیسی گفت: گروهی می‌گویند پول‌هایی کنار بازار پارک شدند، به نظرم هفته آینده این پول‌ها وارد سهم‌های بزرگ خواهد شد.

در ابتدای هفته بعد حرکت‌های صعودی را اول برای سهم‌های کوچک و بعد سهم‌های بزرگ شاهد خواهیم بود. در انتهای هفته جاری در سهم‌های کوچک تحرکاتی دیدیم و این تحرکات به سهم‌های بزرگ سرایت خواهد کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا