کد خبر: 13090059137
بازار

بی ام و از جدیدترین شاسی بلند خود پرده برداشت

XM مدل جدیدی برای خط تولید BMW است و قرار است در پایان سال ۲۰۲۲ تولید شود و در اوایل سال ۲۰۲۳ در نمایشگاه‌ها ظاهر شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بی ام و به تازگی از جدیدترین خودرو خود پرده برداشت.  XM جدید که قرار است در سال ۲۰۲۲ عرضه شیود خودروی شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی خودروساز آلمانی با ۷۵۰ اسب بخار قدرت است که به‌نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۲ به یکی از سریع‌ترین، لوکس‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند‌های موجود در بازار تبدیل می‌شود.

 XM که در اکنون به شکل یک خودروی مفهومی نشان داده شده است، از طراحی تهاجمی با دهانه‌های مشبک کلیوی شکل و سقف کمی شیب دار استفاده می‌کند که به شکل فست بک اشاره دارد. زیر کاپوت آن یک پیشرانه پلاگین هیبریدی ۷۵۰ اسب بخاری قرار دارد که از یک موتور V-۸ دو توربوشارژر گرفته شده است.

مطالب پیشنهادی

XM مدل جدیدی برای خط تولید BMW است و قرار است در پایان سال ۲۰۲۲ تولید شود و در اوایل سال ۲۰۲۳ در نمایشگاه‌ها ظاهر شود. ب ام و نگفته است که قیمت XM چقدر خواهد بود یا در چند سطح تریم عرضه خواهد شد، اما ما انتظار داریم که قیمت اولیه آن بسیار بالاتر از مرز شش رقمی باشد و لوکس‌ترین مدل‌ها حتی بیشتر از آن قیمت داشته باشند.

بی ام و از جدیدترین شاسی بلند خود پرده برداشت

یک توربوشارژر دوقلو ۴.۴ لیتری V-۸ در مجموعه پیشرانه BMW چیز جدیدی نیست، اما در XM با یک موتور الکتریکی و یک بسته باتری که می تواند تا قدرت ۷۵۰ اسب بخار را تولید کند، کاملا جدید است. BMW در خصوص  صفر تا صد این خودرو مطلبی ارائه نداده است اما با این قدرت بسیار سریع خواهد بود.

 در مقایسه، شاسی‌بلند‌های عملکردی رقیب مانند لامبورگینی اوروس و پورشه کاین توربو S E-Hybrid عضله کمتری را ارائه می‌دهند، اما هر دو در آزمایش ها سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را ۳.۲ ثانیه داشتند.

بی ام و از جدیدترین شاسی بلند خود پرده برداشت

ب ام و نگفته است که بسته باتری XM چقدر بزرگ است، اما این شرکت حدود ۴۲ کیلومتر برد الکتریکی را با هر بار شارژ تخمین زده است. در حالی که ما فکر می‌کنیم نمای بیرونی این کانسپت نشان‌دهنده تخمین دقیقی از آنچه در نهایت از خط تولید کارخانه BMW در کارولینای جنوبی خارج می‌شود، انتظار داریم که بسیاری از جزئیات داخلی شیک آن به تولید جهش نکنند.

بی ام و از جدیدترین شاسی بلند خود پرده برداشت

به عنوان مثال، هدلاینر احتمالاً با پارچه یا سانروف پانوراما جایگزین خواهد شد. علاقمندان عاشق تودوزی چرم قدیمی و صندلی‌های عقب مخملی آن هستند، اما BMW احتمالاً مواد کمتری را برای محصول نهایی انتخاب خواهد کرد.

بی ام و از جدیدترین شاسی بلند خود پرده برداشت

اگر از مشخصات فنی آن بگذریم، در داخل یک صفحه نمایش بزرگ و خمیده در سراسر داشبورد کشیده شده تا راننده سرنشین نسلط کافی روی آنها داشته باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا