کد خبر: 270703176524
اخبار شرکت هاانرژیتولید و بازرگانی

تامین برق ۳ میلیون ایرانی از نیروگاه شهید رجایی قزوین

به گفته مدیرعامل نیروگاه برق شهید رجایی قزوین، این نیروگاه به عنوان سومین نیروگاه بزرگ برق کشور، تامین کننده برق مورد نیاز سه میلیون شهروند ایرانی است.

ابوالفضل موتابها در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: تابستان سال جاری در حالی پایان یافت که همه ما شاهد گرمای زودرس و تداوم روزهای گرم سال بودیم، در روزهایی که همانند سال‌های قبل متوسط دمای کشور حدود دو درجه افزایش یافت و این عدد در استان قزوین حدود ۱.۶ درجه سانتیگراد بود.

وی ادامه داد: نیروگاه شهید رجایی قزوین با ظرفیت دو هزار مگاواتی خود و با انجام ۱۷ برنامه تعمیراتی به صورت سالاانه در ۱۳ واحد صورت می گیرد و تمام سعی خود را برای عبور بدون دردسر و مشکل از پیک مصرف برق در تابستان سال جاری به کار بست و ۱۵ روز زودتر از برنامه تدوین شده، یعنی در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری با آمادگی کامل وارد شبکه سراسری شد.

به گفته موتابها، طی پنج ماهه نخست سال جاری، ۲.۳۱ درصد افزایش تولید برق داشتیم و طی ۶ ماهه نخست سال جاری نیز ۱.۲۵ درصد تولید برق نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: این درحالی است که هر ساله ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی توسط این نیروگاه تولید و تحویل شبکه سراسری می شود و به لحاظ تولید و آمادگی نیز برای آن تمام برنامه های نیروگاهی چه در سال گذشته و چه امسال با تلاش تمامی همکاران محقق شد.

وی افزود: اقدامات انجام شده در نیروگاه برق شهید رجایی هم راستا با ۱۴۶ نیروگاه کشور که شامل ۶۲۹ واحد نیروگاهی است، صورت گرفته و با برنامه ریزی و پیگیری خوبی که در شرکت تولید برق حرارتی انجام شده، تمامی نیروگاه ها از جمله نیروگاه شهیدرجایی برنامه تعمیراتی خود را در زمان تعیین شده و با آمادگی کامل به اتمام رساندند و حتی در سال جدید آمادگی ما نسبت به سال قبل بیشتر بوده تا جایی که بیش از ۹۸ درصد آمادگی تولید برق را داشتیم که این موضوع مرهون تلاش شبانه روزی همکاران ما در نیروگاه است.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین خاطرنشان کرد: در حالی که ۸۲ درصد از ظرفیت منصوبه تولید انرژی الکتریکی مربوط به نیروگاه های حرارتی کشور است اما ۹۴ درصد تولید برق پایدار و مستمر توسط این نیروگاه ها محقق می شود و این اهمیت نیروگاه های حرارتی را نشان می دهد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا