کد خبر: 1505991128
اقتصاد کلانبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

«تامین سرمایه امین»؛ نخستین شرکت بورسی‌شده با سهام ممتاز

مسعود وطنخواه
عصر اقتصاد: مدیرعامل شرکت «تامین سرمایه امین» اعلام کرد این شرکت اولین تامین سرمایه‌ای است که با سهام ممتاز در بورس پذیرفته می‌شود. ۱۵ درصد سهام این شرکت امروز در بازه قیمتی ۹۸۰۰ تا ۱۰۴۰۰ ریال در بورس عرضه اولیه خواهد شد.
سلمان خادم‌المله که روز گذشته در نشستی خبری به مناسبت بورسی‌شدن شرکت سخن می‌گفت، درباره سهامداران عمده شرکت نیز اظهار کرد: شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین با ۲۸.۵، صندوق بازنشستگی کشوری با ۱۴.۳، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایر با ۱۴.۳، شرکت گروه.مدیریت سرمایه‌گذاری امید با ۱۴.۲درصد سبب شده است که «تامین سرمایه امین» بیشترین سهامدار را شامل شود و با توجه به استقبال در خرید فردا (چهارشنبه) رتبه اول در شرکت‌های بازار سرمایه را از نظر تعداد سهامدار کسب می‌کنیم.
مدیرعامل تامین سرمایه امین ادامه داد: با توجه اینکه سهامداران متعهد عرضه ۱۵درصد در روز عرضه اولیه و ۱۰درصد پس از آن هستند با کاهش سهم سهامداران مشکلاتی برای از دست‌دادن کرسی هیات مدیره به‌وجود می‌آمد که برای پرهیز از این امر تصمیم گرفته شد که سهام ممتاز برای سهامداران صادر شود.
خادم‌المله اضافه کرد: این سهام ممتاز تنها برای تعیین عضو هیات مدیره است و دارندگان سهام ممتاز در بقیه موارد با سهامداران عادی فرقی ندارند.
سهام ممتاز، نوعی گواهی مالکیت قابل انتقال است که به دارنده آن، حقی محدود و ثابت از دارایی‌های شرکت بر اساس موارد ذکرشده تعلق می‌گیرد.
مدیرعامل تامین سرمایه امین بیان کرد: نیروی انسانی ماهر و باتجربه از سرمایه‌های خوب این شرکت به شمار می‌رود که در پروژه‌های بزرگی نظیر IPO شستا و بزرگترین تامین مالی که مربوط به فولاد در هفته گذشته انجام شد، کمک شایانی کردند.
مدیرعامل تامین سرمایه امین در مورد زمینه فعالیت‌های شرکت افزود: حضور شرکت‌ها در بازار اولیه، افزایش سرمایه، انتشار اوراق، ارزشگذاری شرکت‌ها در مراجع رسمی از جمله کارهای تامین سرمایه‌هاست.
ولی‌الله ولی‌نیا. معاون مالی و توسعه سازمانی تامین سرمایه امین، نیز در این نشست گفت: تمام اطلاعات شرکت در سایت کدال برای فعالان بازار سرمایه با آخرین تغییرات بارگذاری شده است.
وی درباره جایگاه شرکت‌ تامین سرمایه امین در میان دیگر شرکت‌های تامین سرمایه افزود: اکنون ما در رتبه چهارم هستیم و هدف ما کسب رتبه اول در چشم‌انداز است.
اسماعیل بینایی معاون بازار تامین سرمایه امین، در ادامه نشست گفت: سهم بازار امین ۲۵ درصد بود اما با وجود حضور رقبا امروز سهم ۲۰ درصدی را در بازار داریم.
بینایی با اشاره به نقش امین در IPO شستا، انتشار تامین مالی فولاد و موفقیت تامین سرمایه امین در بورسی‌شدن افزود: امروز در نقطه شکوفایی هستیم.
عرضه اولیه سهام که به اختصار با IPO نشان داده می‌شود، عبارت است از اولین فروش سهام یک شرکت خارج از بورس که طی آن به یک شرکت دارای سهام شناور قابل معامله در بورس تبدیل می‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا