کد خبر: 131201122951
توسعه و اقتصاد ملیروزنامه

تامین نیاز شهرها و مناطق ساحلی با فناوری‌های جدید انجام می‌شود

وزیر نیرو اعلام کرد که هدف نخست این وزارتخانه در شیرین‌سازی آب دریا، تامین نیاز شهرها و مناطق ساحلی است تا این مناطق بتوانند با استفاده از روش‌های آبشیرین‌کن و با فناوری‌های جدید از این منابع آبی استفاده کنند.

علی‌اکبر محرابیان دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت آب‌های نامتعارف در تامین نیازهای آبی ایران، بیان کرد: استفاده خوب از ظرفیت بازچرخانی و شیرین کردن آب دریا می‌تواند بخش قابل توجهی از نیازها و تنش های آبی کشور را رفع کند.

او افزود: امروزه در جهان پروژه‌های بزرگ آبشیرین‌کن اجرا شده و مورد استفاده جمعیت ساحلی کشورها قرار گرفته است؛ در ایران نیز ضروری است که برای بهره‌برداری مناسب، استاندارد و هماهنگ با محیط زیست از آب شیرین‌کن‌ها استفاده شود.

وزیر نیرو با اشاره به فعالیت وزارت نیرو در استان بوشهر، اضافه کرد: در شروع دولت سیزدهم مجموع ظرفیت آبشیرین‌کن در استان بوشهر ۳۵ هزار متر مکعب بود که امروز به حدود ۱۰۲ هزار متر مکعب رسیده و پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان دولت به ۲۴۰ هزار متر مکعب در شبانه روز برسد.

محرابیان افزود: تکمیل سد دالکی از اولویت‌های وزارت نیرو در استان بوشهر است که اکنون شتاب خوبی گرفته است و در حالی که پیشرفت فیزیکی آن در دور نخست سفر دولت سیزدهم به این استان ۱۸ درصد بود، اکنون به ۴۵ درصد رسیده است.

او توضیح داد: سد دالکی از سازه‌های بزرگ جنوب کشور است و ۴۳۰ میلیون متر مکعب حجم مخزن دارد و امید می‌رود که اعتبار لازم برای تکمیل آن تخصیص یابد و مردم استان بوشهر بیشترین استفاده را از بهره‌برداری آن در بخش‌های شرب، صنعت و به ویژه کشاورزی ببرند.

وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو در حوزه برق برنامه های متنوعی برای رفع ناترازی‌ها، خطوط انتقال و توسعه نیروگاه‌ها داریم دارد.

محرابیان عنوان کرد: نظام هوشمندسازی توزیع برق یکی از مولفه‌های ضروری امروز کشور است که در این زمینه استان بوشهر پروژه‌های خوبی را در حال پیشرفت دارد و به دنبال آن قادر خواهیم بود با برق کمتر مصارف بیشتری را تامین کنیم چرا که این سیستم‌ها امکان مدیریت مصرف را فراهم می‌کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا