کد خبر: 19119915125
صنعت و معدن

تامین نیاز صد در صدی تایر خودرو در داخل کشور

سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: تولید کنندگان داخلی در تلاش هستند تا نیاز صد در صدی داخل را در زمینه لاستیک خودرو تامین کنند.

مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر  درباره باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش تولید تایر در کشور نسبت به سال گذشته، گفت: تولید کنندگان داخلی در تلاش هستند تا نیاز صد در صدی داخل را در زمینه لاستیک تامین کنند و اکنون طبق بررسی ها و آماری که به دست آمده می توانیم بگوییم که طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۰ میلیون حلقه تایر معادل ۲۲۵ هزار و ۲۶۹ تن، در کشور تولید شده است.

به گفته سخنگوی انجمن صنعت تایر، هم به لحاظ تعداد حلقه و هم به لحاظ وزنی شاهد رشد ۲۱ درصدی تولید تایر در مقایسه با ۱۰ ماهه نخست سال گذشته هستیم  و مشکلی در تولید نداریم.

تنها در خصوص میزان تولید تایرهای سواری، گفت: تا پایان دی ماه بیش از  ۱۳۲ هزار تن تایر خودروی سواری و بیش از ۲۰ هزار تن تایر وانت تولید شده است.

او در خصوص میزان تولید تایرهای خودروهای باری و اتوبوس گفت:  با توجه به اینکه تولید کنندگان اقدام به تولید تایر برای خودروهای سنگین می کنند می توان گفت امسال بیش از ۴۷ هزار تن تایر خودروی باری و اتوبوسی و  ۵۲۸۴ تن تایر ماشین های راه‌سازی و صنعتی تولید شده است.

سخنگوی انجمن صنعت تایر با بیان اینکه طبق آمار لاستیک ‌های تولیدی از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد داشته اند، گفت:حدود ۲۴ درصد تایر‌های سواری، ۹ درصد تایر وانت‌ها، ۱۵ درصد تایر‌های ماشین های باری و اتوبوسی، ۱۳ درصد تایر‌های ماشین های راه‌سازی و صنعتی، ۴۹ درصد تایر ماشین های کشاورزی سبک و ۱۲ درصد تایر ماشین های کشاورزی سنگین رشد تولید داشته ایم.

تنها گفت: از ابتدای سال تاکنون، یک میلیون و ۹۷ هزار و ۷۰۸ حلقه تسمه فلپ، نقاله، شیلنگ و غیره، معادل ۳۹۶۵ تن تایر در داخل کشور تولید شده است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا