کد خبر: 1909998238
بورس

بورس ۱۲۰۰ واحد افت کرد/ شاخص به یک میلیون و ۵۰۶ هزار واحد رسید

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت یک هزار واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۰۶هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۳میلیارد و ۳۱۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۴هزار و ۵۹۱میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۹۹۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۲۲۴واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۰۶هزار و ۲۷۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های مخابرات ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فولاد مبارکه اصفهان با افت خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۷۸۳میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲هزار و ۵۴۳میلیارد تومان در یک میلیون و ۶۷۹هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۰۵واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۴۳۱واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی مارون، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا