کد خبر: 0608995370
راه و مسکنروزنامه

تردد مسافر به کردستان عراق در مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته شد

کرمانشاه- تردد مسافران به اقلیم کردستان عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان که به دلیل شیوع بیماری کرونا ممنوع شده بود، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از امروز (دوشنبه پنجم آبان) از سرگرفته شد.

مرادعلی تاتار،‌ فرماندار قصرشیرین، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا: طبق اعلام طرف عراقی از امروز مسافران می توانند از طریق مرز رسمی پرویزخان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی وارد کردستان عراق شده و اتباع مقابل نیز اجازه ورود به کشورمان را از این گذرگاه رسمی با داشتن گذرنامه دارند.

وی اظهار داشت: مسافران در بدو ورود به ۲ طرف باید در قرنطینه های بهداشتی مستقر در مرز پرویزخان در خصوص ابتلا به بیماری کووید ۱۹ (کرونا) غربالگری شوند و در صورت داشتن شرایط لازم و سلامتی کامل اجازه تردد به آن ها داده می شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: با اعضای ستاد کرونا و همچنین بهداشت و درمان قصرشیرین در حال فراهم کردن مقدمه های لازم برای انجام غربالگری در قرنطینه بهداشتی مستقر در مرز برای خدمات رسانی به مسافران هستیم.

تاتار گفت: باتوجه به وضعیت قرمز کشورمان در زمینه ابتلا به بیماری کرونا از مردم می خواهیم که حتما دستورالعمل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، پرهیز از سفرهای غیرضروری، شستن دست ها و مهم تر از همه عمل به شعار در خانه بمانیم تا مهار موج سوم این بیماری ویروسی را رعایت کنند و این موارد را برای صیانت از سلامت خود و دیگران جدی بگیرند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا