کد خبر: 1908953308
گردشگری

تندیس سنتر؛ مجتمع مدرن و متنوع شمال تهران

امیرعلی امینیان:

عصر اقتصاد: تهران بزرگ در قلب خود میلیون ها فروشگاه و صدها صنف را جای داده که هر کدام در گوشه ای از شهر خدمات متنوعی به مردم شهر ارائه می دهند.فروشگاه هایی که با استفاده از انواع برنامه ریزی ها سعی دارند در قلب مشتریانشان جایی باز کنند و با ارتباطی مستمر با آنان زمینه توسعه کسب و کار خود را فراهم کنند. هر روز گوشه ای از شهر شاهد تولد مجتمع های بزرگ تجاری و مال ها و هایپر استارهای گوناگون و متنوع است و معلوم نیست ماجرای مال سازی ها و مجتمع سازی ها در تهران چند میلیون نفری قرار است به کجا ختم شود.

در میان این همه هیاهوی تجاری و اقتصادی در پایتخت ایران مراکز خریدی هم به چشم می خورند که سال هاست در خدمت مردم شهر بوده اند و با خدمات متنوع خود رضایت مشتریانشان را پیگیری می کنند.مراکز خرید بزرگی که روزگاری جزو معدود مراکز خرید تهران به شمار می رفتند و امروز در میان انبوه فروشگاه ها و مجتمع های تجاری شهر گم شده اند اما هنوز هم با همان اعتبار و با کیفیتی ارزشمند در بازار تجارت تهران ایستاده اند و اهداف خود را دنبال می کنند.

مجتمع تجاری تندیس یا همان تندیس سنتر یکی از همین مراکز خرید قدیمی اما مدرن و شناخته شده تهران است که با وجود بیش از ۱۴ سال سابقه هنوز هم جایگاه ویژه ای در میان مردم منطقه و تهران دارد.

شهرت این مرکز خرید به حدی است که بسیاری از مسافران که برای خرید به تهران می آیند این مرکز خرید را می شناسند و دقایقی از سفر خود را در این مرکز خرید ۱۴ طبقه سپری می کنند.

برای تهیه گزارش چهارشنبه بازار این هفته به مجتمع تجاری تندیس در میدان تجریش رفتیم.این بار تنها و بدون ایمان جلالی چراکه سخت درگیر نمایشگاه مطبوعات و پوشش های خبری و رسانه ای این رویداد بزرگ مطبوعاتی بود.با هماهنگی قبلی به سراغ مدیر عامل این مجتمع بزرگ رفتیم.پیدا کردن سید امید هاشمی هرچند در نگاه اول سخت به نظر می رسید اما با همراهی مسئولین دفتر هیات مدیره موفق شدیم گپی کوتاه با وی بزنیم.

هاشمی که مانند بسیاری از مدیران مجتمع های تجاری سرگرم حل و فصل امور مربوط به تندیس بود دقایقی همراهمان شد تا از تندیس و برنامه هایی که برای جلب رضایت مردم دارد بگوید.

وی گفت:این مجتمع تجاری در سال ۸۲ در ۱۴ طبقه ساخته شد که ۵ طبقه آن پارکینگ، ۴ طبقه تجاری و ۵ طبقه اداری است.

هاشمی افزود: در طبقات اداری آتلیه های عکاسی، مزون، آرایشگاه زنانه و شرکت های خصوصی مستقل مستقرند و در طبقات تجاری نیز انواع مایحتاج خانواده ها از جمله پوشاک زنانه، مردانه ،ساعتطلا و جواهر،لوازم آشپزخانه، فرش و ….عرضه می شود.

وی با اشاره به ضرورت وجود تنوع در مجتمع تجاری تندیس خاطرنشان کرد:صنوف مختلف در مجتمع تجاری تندیس و در طبقات مختلف تجاری پراکنده اند و این مساله توانسته است رضایت اغلب مخاطبان تندیس سنتر را فراهم کند.

مدیر عامل مجتمع تندیس درباره سایر محصولاتی که در این مجتمع عرضه می شود نیز تصریح کرد:انواع بدلیجات،شال و روسری،وسایل تزئینی،تنقلات و … در بیش از ۸ غرفه نیز برای رفاه مشتریان در مرکز خرید تندیس عرضه می شود.

وی همچنین به وجود چند رستوران در این مجتمع اشاره کرد و افزود:رستوران معروف اردک آبی درطبقه اول این مجتمع واقع شده و همچنین رستوران الیزه بر روی پشت بام مجتمع میزبان مردم شهر و مشتریان پاساژ تندیس است.دو فست فود هات و روشه نیز در این مجموعه تجاری با انواع غذاهای خود از مردم منطقه پذیرایی می کنند.

تندیس گردی

با توصیه مدیرعامل مجموعه و همراهی یکی از پرسنل تندیس راهی طبقات شدیم تا هم با فضای کسب و کار مجتمع تجاری تندیس آشنا شویم و هم عکس هایی از فروشندگان بگیریم.از آنجائی که ساعت تهیه گزارشمان ۱۱ ظهر بود چندان در طبقات از مشتری خبری نبود. هر چند که فروشندگان مجتمع هم از بازار اقتصادی خراب این روزها گلایه داشتند.

برخی فروشگاه ها تعطیل بود و برخی دیگر درگیر جنس های جدید که برایشان آمده بود.اولین فروشگاه یک فروشگاه پوشاک مردانه بود که از عکاسی ما جلوگیری کرد و گفت که دوست ندارد عکسی از مغازه اش در روزنامه منتشر شود.البته گمان می کنیم به هم ریختگی مغازه اش به دلیل دکور چینی جدید و ورود اجناس تازه عامل این ممانعت بود.

طبقات مجتمع تندیس همه خوش رنگ و لعاب بودند.ویترین های لوکس با چیدمان هایی که کاملا می شد سلیقه خوب فروشندگان را در آن حس کرد.

در هر طبقه انواع فروشگاه به چشم می خورد.لباس های زیبا و دوست داشتنی مردانه و زنانه،جواهراتی که چشم را خیره می کرد،مغازه هایی که زیبایی کالاهایشان هر رهگذری را دقایقی برای تماشای آن  متوقف می کرد.نورپردازی در ویترین های مغازه ها جذاب بود.همه چیز نشان دهنده وجود ده ها مغازه لوکس در یک مجتمع لوکس بود.

در طبقات تجاری تندیس ۱۷۷ واحد وجود دارد که هر کدام به شغلی مشغولند و طبقات اداری با ۸۸ واحد نیز مخاطبان خاص خود را دارد.

در پارکینگ های مجتمع تبلیغات متعددی از فروشگاه های مختلف دیده می شد که در طبقات نیز همان فروشگاه ها با دکورهایی جذاب میزبانی مشتریان را بر عهده داشتند.

جشنواره های فروش

اینجا در تندیس و به گفته مدیرعامل آن در سال دو بار جشنواره فروش برگزار می شود تا هم مشتریان تندیس از مجموعه های موجود در آن رضایت داشته باشند و هم فروشگاه ها بتوانند کالاهای خود را بهتر و بیشتر بفروشند و سود کنند.

عکاسی از فروشگاه ها را ادامه می دهیم.فروشندگان هر کدام به نوعی برخورد می کنند.عده ای با رویخوش و عده ای خسته و بی حوصله.گروهی از بازار خراب این روزها می گویند و گروهی دیگر از اینکه قرار است عکسشان در روزنامه منتشر شود ابراز خوشحالی می کنند.

دو فروشنده سرگرم خواندن روزنامه ورزشی هستند و زمانی که می خواهیم از آنها عکاسی کنیم می گویند که بودن روزنامه ورزشی روی پیشخوانشان نشان دهنده بازار بد این روزهای شهر است.

برخورد عجیب در فست فود

یکی از اتفاقات عجیب حین عکاسی برخورد فروشندگان پیتزا هات با ما بود. با وجود آنکه همراه ما ، یکی از پرسنل مجموعه تندیس بود و اتفاقا مدیر پیتزا هات نیز از اعضای هیات مدیره مجتمع تندیس است، اما متصدیان و صندوقدار این فست فود با برخوردی تند مانع از عکاسی ما شدند که البته ما نیز بنا بر مقررات مطبوعاتی که آموخته ایم از عکاسی از این پیتزا فروشی خوب و جذاب صرف نظر کردیم.

مجتمع تجاری تندیس دو ورودی برای مشتریان دارد.ورودی شرقی مجتمع از خیابان فناخسرو یا همان خیابان دربند مشهور دسترسی دارد و در غربی تندیس در خیابان شهید جعفری قرار دارد.این دو در به دو طبقه مختلف مجتمع تجاری تندیس راه دارند و همین مساله تنوع دسترسی به طبقات را نیز افزایش می دهد.

روزهای کم مشتری

در مقابل درب غربی چندین غرفه کوچک و بزرگ انواع بدلیجات،شیرینی،گل های آپارتمانی و …عرضه می کنند.فروشندگان برخی سرگرم بازی با موبایل هایشان هستند و برخی دیگر با هم گپ می زنند.این مساله نشان می دهد فروش صبح ها و ظهرهای مجتمع تجاری تندیس چندان خوب نیست که البته  این مساله تمام مراکز خرید صدق می کند.بیشتر مراکز خرید معمولا بعداز ظهرهای شلوغی دارند و روزها بسیار کم مشتری هستند.

مشتری مداری و اخلاق در تندیس

خوشبختانه مجتمع تندیس دارای فروشندگانی خوش برخورد و مردم دار است.فروشندگانی که با روی گشاده نه تنها فضای مطلوبی در این مجتمع فراهم کرده اند بلکه توانسته اند اصول مشتری مداری را رعایت کنند.البته یک نقطه ضعف در برخی فروشگاه ها وجود دارد و آن عدم وجود برچسب قیمت روی کالاها در آنهاست که البته با نظارت دقیق مسئولان مجتمع قرار است به زودی این مشکل برطرف شود.

برخورد فروشندگان و مغازه داران با یکدیگر نیز بسیار شاد و توام با اخلاق است و این مساله نشان دهنده روحیه خوب همدلی همه دست اندرکاران مجتمع تجاری تندیس است.

نکته دیگری که در راستای مشتری مداری در مجتمع تندیس قابل اهمیت است پس گرفتن برخی کالاها از مشتریانی است که از کیفیت کالای خریداری شده راضی نیستند.در برخی از فروشگاه های مجتمع این شیوه اعمال می شود اما برخی فروشگاه ها هم هستند که به هیچ عنوان حاضر به پس گرفتن کالای فروخته شده خود نیستند که شاید دلایل آنها برای این کار منطقی باشد.

همچنین مشتریان در صورت اینکه از عملکرد فروشگاهی رضایت نداشتند می توانند از طریق مدیریت مجتمع نسبت به بررسی موضوع و شکایت خود اقدام کنند.

مجتمعی خوب برای همه

تعداد مشتریان و خریداران در مجتمع تندیس تجریش در این ساعت زیاد نیست؛ اما همین تعداد کم هم برای گفتگو و نظر سنجی مناسب به نظر می رسند.خانم جوانی که با کودک خردسالش به مجتمع تندیس آمده می گوید:من سال هاست که در منطقه تجریش زندگی می کنم.بیشتر خریدهایی که مربوط به پوشاک است را در این مجموعه انجام می دهم و فکر می کنم ون سال هاست از اینجا خرید می کنم راحت تر می توانم به حرف های فروشندگان اطمینان کنم.

زن و شوهر جوانی نیز که سرگرم تماشای ویترین مغازه ها هستند.زن جوان تندیس را مجتمعی خوب برای همه می داند اما شوهرش معتقد است قیمت ها در این مجتمع کمی بالاست.او معتقد است همه خانواده ها قدرت خرید در این مجتمع را ندارند و از پس برخی قیمت ها بر نمی آیند.

البته در گشت و گذاری که ما در مغازه ها داشتیم انواع قیمت ها را برای پوشاک موجود در مغازه ها دیدیم و حتی فروشگاه هایی بودند که کالاهایشان ارزانتر از مغازه های داخل شهر و یا سایر مجتمع ها بود.

تندیس و ضیافت رنگ ها

گشت و گذار در فروشگاه های تندیس ساعتی طول می کشد.عکاسی از مغازه ها و گپ و گفت با فروشنده ها که برخی از آنها بسیار خوش برخورد و مهربان هستند لذت بخش است. مرکز خرید تندیس یا در اصل تندیس سنتر به عنوان یکی از مراکز خرید بزرگ و مشهور در شمالی‌ترین نقطه شهر فرصت مناسبی برای همه مردم است.چه آنها که قصد تفریح و خرید دارند و چه سرمایه گذارانی که قصد دارند سودآوری مناسبی از سرمایه گذاری خود به دست آورند.توصیه ما هم به مردم تهران این است که اگر از تماشای مداوم تهران بدرنگ و خاکستری خسته شده‌اید، به ضیافت رنگ‌ها در تندیس سنتر بروید. البته اینجا تنها رنگ ندارد؛ فروشندگان خوش‌برخورد، ویترین‌های زیبا و خلاقانه، رستوران و کافی‌شاپ، پارکینگ چندطبقه و حضور تعداد زیادی از برندهای معتبر دنیا هم بسیار دیدنی است.

امید که همه مراکز خرید تهران که مشتری مداری و فروش اخلاق مدارانه را سرلوحه کارشان قرار داده اند همواره در ارائه خدمات به مردم تهران موفق باشند.

ساخت مجتمع های تجاری باید کارشناسی شود

مدیرعامل مجتمع تجاری تندیس در کنار پاسخگویی به سوالات ما و تشریح فعالیت ها و خدمات در این مجموعه مدرن تجاری حرف ها و سخنان شنیدنی دیگری هم داشت.

سید امید هاشمی با اشاره به شرایط نامطلوب اقتصادی و وضعیت معیشتی نامناسب مردم گفت:مشکلات اقتصادی و عمومی در کسب و کار مشکلات مهمی نیست و قابل حل است اما متاسفانه تعداد مجتمع های تجاری روز به روز زیاد می شوند و این مساله اصلا به نفع کسب و کار نیست.

وی تاکید کردکروزگاری مجتمع تندیس تنها مجتمع موجود در منطقه تجریش بود اما امروز در فاصله هر چند متر شاهد فعالیت یک مجتمع تجاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه تجریش از نظر استراتژیک منطقه بسیار مهمی است خاطرنشان کرد:تندیس در گذشته بهترین مجتمع تجاری منطقه شمال تهران بود و اکنون نیز در تلاشیم کیفیت ارائه خدمات در تندیس را حفظ کرده و ارتقا دهیم.خوشبختانه وجود مجتمع تندیس در منطقه تجریش به عنوان یک منطقه سنتی ، مذهبی و توریستی باعث شده این مجتمع هنوز هم جایگاه ویژه ای در میان مردم داشته باشد.

وی درباره تاسیس مال ها و هایپر استارهای متعدد اذعان داشت:زیاد شدن مجتمع های تجاری به نفع هیچ کس نیست و ساخت مجتمع های تجاری باید متناسب و کارشناسی شده باشد.

هاشمی با تاکید بر اینکه صدور مجوز مال ها و مجتمع های تجاری باید متناسب با جمعیت منطقه،ظرفیت های اقتصادی و قدرت معیشتی مردم باشد ادامه داد:با وجود احداث ده ها مجتمع تجاری در منطقه ، تندیس مشتریان ثابت خود را دارد و ما بزرگترین هدف خود را توجه به مشتریان وفادارمان می دانیم.

به گفته مدیرعامل تندیس فراهم کردن کلیه امکانات برای مشتریان  و توجه عملی به شعار احترام به مشتری در دستور کار هیات مدیره تندیس قرار دارد.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش های صورت گرفته ضریب رضایتمندی مشتریان تندیس روز به روز افزایش یافته و این مجتمع همچنان به عنوان یک مجموعه تجاری شاخص در شمال تهران به ارائه خدمات ادامه دهد.

اطلاعات میدانی

دسترسی ها

مجتمع تجاری تندیس در یکی از بهترین نقاط تهران واقع است.میدان تجریش برای همه مردم ایران و تهران شناخته شده است.دسترسی به میدان تجریش هم از طریق خیابان ولی عصر و هم از طریق خیابان شریعتی امکان پذیر است و مجتمع تندیس در ابتدای ورودی خیابان دربند واقع شده است.این مجتمع به دلیل نوع استقرارش به محض ورود به میدان تجریش کاملا قابل رویت است.

از طریق مترو نیز با استفاده از خط یک مترو می توانید به میدان تجریش و مجتمع تندیس دسترسی داشته باشید.ایستگاه اتوبوس خط ۴ تندرو نیز در ایستگاه پایانی شما را به میدان تجریش می رساند و خلاصه اینکه دسترسی به این میدان سنتی و قدیمی تهران بسیار آسان است.

این مجتمع با دو ورودی شرقی و غربی و یک ورودی پارکینگ در خیابان فناخسرو(دربند) هر روز و حتی روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب میزبان علاقه مندان است.

امکانات رفاهی ،ایمنی و امنیتی

مجتمع تجاری تندیس به عنوان یکی از مجتمع های تجاری مدرن تهران امکانات لازم برای آرامش و امنیت مشتریان را به دقت فراهم کرده است.

وجود ۵ طبقه پارکینگ برای این مجتمع با ظرفیت بیش از ۲۷۰ خودرو به عنوان مزیت این مجتمع در یکی از شلوغ ترین مناطق تهران به شمار می رود و دغدغه یافتن جای پارک را از خریداران و مشتریان می گیرد.

این مجتمع که به دوربین مداربسته و سیستم اطفا حریق مجهز است از نظر آساش و امنیت نیز در شرایط مطلوبی قرار دارد.

تعامل خوبی بین مسئولان و فروشندگان تندیس با  کلانتری منطقه وجود دارد تا امنیت خریداران به نحو خوبی تامین شود.

تمام طبقات از طریق آسانسور قابل دسترسی هستند و ۴ آسانسور مدرن در این مجتمع در حال کار است.همچنین طبقات تجاری از طریق پله برقی نیز به هم متصل هستند.

نزدیک ترین کلانتری به تندیس کلانتری دربند است و نزدیک ترین آتش نشانی نیز در ابتدای خیابان نیاوران قرار دارد.

این مجتمع تجاری بزرگ بیش از ۴۰ نیروی خدماتی و حفاظتی دارد که نیروهای خدماتی نظافت و بهداشت مجتمع را تامین می کنند و نیروهای انتظامات در زمینه تامین امنیت مشتریان و فروشگاه داران در بخش حفاظتی و مراقبتی فعالیت دارند.

مجتمع تجاری تندیس در طبقه منفی ۳ دارای یک نمازخانه است تا نمازگزاران در هنگامه نماز نیازی به خروج از این مجتمع نداشته باشندگرچه در اطراف این مرکز خرید مدرن چندین مسجد و حسینه و علاوه بر آن آستان مقدس امامزاده صالح(ع) نیز وجود دارد.

از نظر سرویس بهداشتی نیز مشکلی در این مرکز خرید بزرگ وجود ندارد و در طبقات منفی ۱، منفی ۴ و منفی ۷ سرویس های بهداشتی مطلوب و مناسب برای استفاده مشتریان وجود دارد.

قیمت مغازه های تندیس

قیمت فروشگاه ها در تندیس سنتر بر اساس موقعیت استقرار و متراژ کاملا متفاوت است.در این مجموعه تجاری می توانید مغازه مورد نیاز خود را با همکاری دو مرکز املاک که یکی از آنها زیر نظر مستقیم هیات مدیره اداره می شود تهیه کنید.قیمت فروش هر متر مغازه در تندیس از ۷۰ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده است و برای اجاره مغازه هم باید متری ۵ میلیون تا ۱۲ میلیون تومان پول بپردازید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا